Wszystko to w elektronicznej, basowej oprawie. Jak określa sam autor: „To próba usłyszenia tego, co by było, gdyby młodzież w białoruskich wioskach pod Hajnówką miała w 1989 roku dostęp do samplerów MPC i automatów TR – 808”. Istotą projektu jest nie tylko zestawienie inspiracji ludowych z pozornie odległych części świata, ale także znalezienie płaszczyzny funkcjonowania muzyki tradycyjnej jako rdzenia utworów o undergroundowo-basowym charakterze.
A Podlasie, w którym przez długi czas krzyżowały się i przenikały tradycje: polska, białoruska, żydowska i tatarska, jest niewyczerpanym źródłem takich motywów. Projekt Swada na scenie dokonuje syntezy. Nowoczesne instrumentarium oparte o samplery i syntezatory zestawia z tradycyjnym śpiewem prosto z podlaskiej zagrody a ten ostatni również z tradycyjnym, ale dla kultury klubowej, rapem MC.
Wikson Szczygieł – samplery, syntezatory, sekwencery
Maciej Dzitkowski – śpiew, rap
Nika Jurczuk – śpiew
Wioletta Bociuk - śpiew