"Odpoczywaj w Polsce"- to hasło akcji promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej i Ministerstwa Rozwoju, mającej na celu zachęcenie do spędzania wakacji w kraju. Przez najbliższe dwa miesiące w telewizji oraz w internecie będą pojawiać się materiały prezentujące miejsca ciekawe, a często nieznane turystom w Polsce. Akcja ma pomóc branży turystycznej, którą epidemia koronawirusa dotknęła szczególnie mocno. Hotelarze, przewodnicy turystyczni, restauratorzy i lokalne muzea całą nadzieję pokładają w krajowej turystyce, która – mimo wciąż trwających obostrzeń - pozwoli im w te wakacje nadrobić straty. – Akcja „Odpoczywaj w Polsce” to szansa - podkreśla wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.
Jak zapowiada prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, w spotach pojawią się informacje o różnych, często nieznanych szerzej atrakcjach w Polsce.
Branża turystyczna jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały na skutek pandemii. Wynika tak m.in. z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Paula Kukołowicz z zespołu strategii instytutu podkreśla, że obecnie - mówiąc o przyszłości tej branży - więcej jest znaków zapytania niż odpowiedzi.
Branża przygotowuje się do przyjęcia turystów na nowych zasadach wynikających z epidemii koronawirusa. Tak jest na przykład na Podkarpaciu – zapewnia dyrektor biura Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Anna Brzechowska-Rębisz.
Prawdopodobnie w tym tygodniu będą przedstawione szczegóły projektu ustawy o bonie turystycznym dla każdego dziecka - poinformowała wicepremier, minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Wysokość świadczenia ma wynieść 500 złotych. Zapowiedział to w sobotę prezydent Andrzej Duda. Bon – jak wyjaśnia minister rozwoju - będzie miał podwójny charakter: wsparcie rodzin w czasie pandemii i wsparcie branży turystycznej.
W sezonie na pewno na turystycznych szlakach będzie mniej zwiedzających i wypoczywających, ale branża powoli zacznie się odbudowywać. Wakacje w Polsce mogą być atrakcyjne, bo krajowa oferta turystyczna jest bogata i ciekawa – zapewnia dyrektor Promocji Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej Jacek Janowski. W ramach akcji „Odpoczywaj w Polsce” POT rekomenduje m.in. obiekty, które uzyskały Certyfikat organizacji, a także zdobywców tytułu Polska Marka Turystyczna i laureatów konkursów „EDEN – European Destination of Excellence” i „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”.
IAR/PAP/ep