Zadanie realizowane jest w systemie Projektuj i buduj. To oznacza, że wykonawca musi teraz przygotować dokumentację projektową do wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Zgodnie z podpisanym kontraktem powinien go złożyć pod koniec 2021 roku. Uzyskanie decyzji ZRID przewidziane jest w połowie 2022 roku, co pozwoli rozpocząć prace budowlane zaplanowane na lata 2022-2024.
Fragment S19 Ploski-Haćki będzie miał około dziewięciu kilometrów, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, a rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca. Odcinek wybudowany zostanie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Powstaną na nim dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) - Haćki Wschód i Haćki Zachód. Wybudowanych zostanie 13 obiektów inżynierskich, z czego dziewięć będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Taką też funkcję będzie pełnił prawie 215-metrowy most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi.
W 2020 roku GDDKiA ogłosiła dziesięć przetargów obejmujących realizację odcinków drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. Łącznie to ponad 151 kilometrów dróg, z czego 134 kilometry to długość odcinków drogi ekspresowej S19, a blisko 17 kilometrów to dwa odcinki dróg krajowych - DK65 i DK66, które powstaną w związku z budową S19.
Międzynarodowa trasa Via Carpatia docelowo połączy Litwę z Grecją i będzie przebiegać przez Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię.
IAR/dad