Obecnie na portalu gov.pl użytkownicy mają do dyspozycji 189 kart usług i sześć serwisów tematycznych. W ramach portalu działają strony 19 ministerstw. Przez serwis można np. złożyć wniosek o świadczenie z programu Rodzina 500+, uporządkować kwestie meldunkowe i podatkowe, sprawdzić, jakimi danymi na nasz temat dysponuje e-administracja czy wysłać pismo do urzędu. Do zalogowania się potrzebny jest profil zaufany, który także jest zakładany coraz częściej.
- W żadnym innym roku Polacy tak chętnie nie zakładali PZ. W sumie ma go niemal 4,5 miliona osób - pisze Ministerstwo Cyfryzacji.
Rekordowy październik
W zeszłym miesiącu serwis cieszył się bardzo dużą popularnością.
- Tylko w tym jednym miesiącu nasz portal odwiedziło ponad 6 milionów Polaków, którzy wygenerowali 18,5 miliona odsłon oraz zainicjowali ponad 8,2 miliona sesji. To czterokrotny wzrost od stycznia – podkreśla minister cyfryzacji Marek Zagórski. Jak dodaje, to dowód, że portal spełnia oczekiwania użytkowników.
Szef resortu cyfryzacji zapewnia, że gov.pl będzie dalej rozbudowywany - jeszcze w tym roku ma zostać dodanych kilkadziesiąt nowych serwisów tematycznych, pojawią się też nowe e-usługi.
Łatwiejsza korespondencja z urzędami
Ministerstwo Cyfryzacji wdraża także inną zmianę w serwisie gov.pl, która może się przyczynić do usprawnienia komunikacji między obywatelem a administracją. Chodzi o tak zwaną e-skrzynkę, za pomocą której będziemy mogli szybko i bez wysiłku odpowiedzieć na pismo, przysłane z urzędu. Co ważne, aby takie pismo wysłać, nie trzeba już będzie korzystać z serwisu ePUAP.
Na razie e-skrzynka jest w wersji beta (testowej).
PolskieRadio24.pl/md/dad