Dzięki współpracy Banku Żywności SOS w Warszawie, Fundacji WWF Polska, Stowarzyszenia UNICEF Polska oraz Instytutu Badawczego ABR Sesta oraz SYNO Poland i Fundacji Brandy Lab powstał raport badawczy, który podsumowuje nasze motywacje i bariery związane z pomaganiem innym.
W ciągu 12 ostatnich miesięcy trzy czwarte respondentów (76%) zaangażowało się w przynajmniej jedną z badanych form dobroczynności. Wśród osób, które pomagały finansowo, dwóch na trzech badanych przekazało pieniądze organizacji społecznej lub wybranej osobie w ramach pomocy w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Najpopularniejszy rodzaj wsparcia finansowego to udział w zbiórce do puszki oraz wysyłka SMS.
- Główne powody działalności dobroczynnej związane są z wrażliwością na potrzeby innych oraz poczuciem solidarności – mówi współautor raportu dr Paweł Jurowczyk. Rozmawia z nim Ewa Plisiecka.