Głównym celem kampanii była zmiana świadomości Polaków za granicą i w Polsce w kwestii nauki języka polskiego i zwrócenie uwagi na korzyści płynące z dwujęzyczności naszych małych rodaków, w tym przede wszystkim budowę polskiej tożsamości.
W tegorocznej edycji twórcy kampanii skupili się na osobach polskiego pochodzenia, przebywających na Litwie, Łotwie, Ukrainie, Białorusi, w Republice Czeskiej oraz Kazachstanie i Rosji. Szacuje się, że w wymienionych wyżej krajach, w szkołach polskich kształci się ponad 150 tys. uczniów. Na Litwie funkcjonuje 121 szkół oraz 82 przedszkola i grupy przedszkolne, w Czechach -36 szkół i 26 przedszkoli, na Łotwie - 4 szkoły, 1 przedszkole, na Białorusi - 181 punktów nauczania i 25 przedszkoli z fakultatywnym językiem polskim.
Mikołaj Falkowski, prezes Zarządu Fundacji Pomoc Polakom na Wschodzie, powiedział, że kampania miała za zadanie zwrócić uwagę na dwa proste cele - na promocję polskiej kultury i na promocję polskiego języka. - Miała uczyć językowego polskiego patriotyzmu, który jest najcenniejszym co mamy, żeby właściwie rozumieć polską kulturę - mówił Mikołaj Falkowski.
Juliusz Szymczak-Gałkowski, członek Zarządu Fundacji Pomoc Polakom na Wschodzie, powiedział, że spoty wykorzystywane w czasie kampanii zostały zrealizowane w siedmiu wersjach językowych. Akcja promowała naukę języka polskiego wśród dzieci, które mają polskie korzenie. Filmy dotarły do prawie pół miliona unikalnych użytkowników, przede wszystkim do ludzi w wieku 25-35 lat. Spoty miały największą popularność na terenie Litwy i Ukrainy, ale docierały też do Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Organizatorzy kampanii wraz z grupą ekspertów promowali zalety wychowywania dzieci w dwujęzyczności i obalali związane z tym mity oraz błędne przekonania. Podpowiadali też jak wspierać dzieci dwujęzyczne, aby w przyszłości mogły w pełni wykorzystać swój potencjał intelektualny i poznawczy.
Relacja Haliny Ostas.