Do niedzieli 36 zespołów będzie tworzyło gry komputerowe nawiązujące do 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej. Dzięki spotkaniom z historykami prawie 170 programistów, designerów i grafików poznaje historię bitwy i jej kontekst.
Rozpoczęty w poniedziałek hackathon, czyli siedmiodniowy maraton programowania pod nazwą „1920 jam Bitwa Warszawska” odbywa się w pełni zdalnie. Do dyspozycji twórców są materiały, w tym filmy, które mogą wykorzystać w swoich grach. Radą służą między innymi eksperci z Muzeum Historii Polski, ale również doświadczeni programiści.
O tym, która gra okaże się najlepsza, organizatorzy poinformują 6 lipca. W sierpniu, podczas obchodów 100-lecia Bitwy Warszawskiej gry będą promowane w internecie.
Organizatorami wydarzenia są Krakowski Park Technologiczny, KGHM Polska Miedź oraz Game Planet. Patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Z Anną Krampus-Sepielak, kierownikiem zespołu do spraw branży gier w Krakowskim Parku Technologicznym, rozmawiał Przemysław Pawełek.