Sejm nie zgodził się, aby w ustawie medialnej została zapisana minimalna kwota, jaką corocznie miałyby od państwa otrzymywać media publiczne. Posłowie poparli poprawkę Senatu zakładającą, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, określając w projekcie budżetu kwotę dla publicznego radia i telewizji, nie jest związana żadnym limitem. We wcześniejszej wersji sejmowej projektu obowiązywało minimum w wysokości około 880 milionów złotych, czyli kwoty, jaką media publiczne uzyskały z abonamentu w 2007 roku.
Za przyjęciem poprawki głosowało 185 posłów, przeciwko było 76. 145 wstrzymało się od głosu. Za zniesieniem limitu, z jednym wyjątkiem, opowiedział się klub Platformy Obywatelskiej. Przeciwko byli posłowie Lewicy i PSL. Klub Prawa i Sprawiedliwości wstrzymał się od głosu.
Do odrzucenia poprawki Senatu zaapelował dziś do posłów PO na specjalnie zwołanym przed głosowaniami spotkaniu premier Donald Tusk. Klubu PO nie obowiązywała jednak dyscyplina partyjna.
Wczoraj sejmowa komisja kultury rekomendowała odrzucenie senackiej poprawki. Kwota limitu zapisana w ustawie medialnej była efektem wcześniejszych ustaleń PO, PSL i SLD.
Sejm zdecydował także, że wspieranie wartości chrześcijańskich będzie należeć do zadań mediów publicznych, na które będzie można otrzymać pieniądze z budżetu państwa. Do zadań mediów publicznych będzie także należeć umacnianie rodziny, propagowanie postaw prozdrowotnych oraz przeciwdziałanie patologiom społecznym i wszelkiej dyskryminacji. Sejm przyjął dotyczącą tego poprawkę Senatu do ustawy medialnej.
Za przyjęciem tej poprawki głosowało 272 posłów, przeciwko było 131. Poprawkę Senatu poparło między innymi 94 posłów PO, 87 było przeciw, a 5 wstrzymało się od głosu.
Sejm nie zgodził się także na możlwość przerywania programów reklamami. Posłowie odrzucili poprawkę Senatu, która gwarantowałyby mediom publicznym możliwość przerywania reklamami programów, które powstały z pozabudżetowych pieniędzy.
Sejm zabronił także przerywania reklamą audycji powstających za publiczne pieniądze w mediach komercyjnych. Ustawa medialna przewiduje bowiem, że media komercyjne mogą się starać o 10 procent budżetowych pieniędzy, które budżet państwa przeznaczy na misję publiczną.