X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Bukartyk Piotr

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2009 21:39
Znakiem rozpoznawczym Piotra Bukartyka jest łysa głowa. Potrafił zrobić z braku włosów atut, który znacznie przyczynił się do promocji niekonwencjonalnego artysty.
fot. mat. prasowe
Znakiem rozpoznawczym Piotra Bukartyka jest łysa głowa. Potrafił zrobić z braku włosów atut, który znacznie przyczynił się do promocji niekonwencjonalnego artysty.  

W latach 80. Piotr zaczął pojawiać się na festiwalach poezji śpiewanej w całym kraju, zgarniając masę nagród. Wkrótce przerzucił się na kabaret. Bukartyk zgarnął główną nagrodę kabaretonu odbywającego się w ramach XXVIII Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu w 1991 roku. Przez kolejne lata artysta współpracował z dowodzonym przez Jana Pietrzaka kabaretem Pod Egidą.  

Bukartyk porzucił grupę w 1997 roku, by wydać płytę "Szampańskie wersety". Muzyk zaprezentował na krążku osobliwą parodię muzyki tanecznej. Idei materiału nie dostrzegła powołana przez Związek Producentów Audio-Video (ZPAV) Akademia Fonograficzna, przyznając artyście nominację do Fryderyka w kategorii album roku dance. Płyta zawierała kilka utworów, które nie podbiły co prawda serc masowej widowni, były za to przebojami alternatywnych programów radiowych i telewizyjnych. Za sprawą "Łysej piosenki" czy "Prawa do orgazmu" muzyk stał się bohaterem dla widzów kultowego programu "Lalamido, czyli porykiwania szarpidrutów" nadawanego w TVP 2 w latach 1992-1999.

Na potrzeby drugiego albumu "Z głowy" Piotr powołał do życia formację Sekcja, z którą współpracuje do dziś. Pod tym szyldem Bukartyk nagrał także kolejną płytę "Ideały", która trafiła na rynek w 2004 nakładem wydawnictwa Dalmafon. W 2007 ukazała się koncertowa płyta "Piotr Bukartyk Live - 25 l wody w ustach", wydana przez Polskie Radio.

Za sprawą cyklu "Powrót bardów" nadawanego przez pewien czas w Telewizji Polskiej artysta wrócił do klimatów, z których się wywodził. Zaczynał od występów z Przemysławem Gintrowskim, teraz mógł prezentować widzom jego twórczość. Ważną postacią cyklu był "Bard Solidarności" Jacek Kaczmarski.  

Siłą artysty są kontrowersyjne i niebanalne teksty, które wysuwają się na czoło jego twórczości. Muzyka jest dla Piotra jedynie akompaniamentem, więc siłą rzeczy pozostaje na dalszym planie. Od 2007 roku Bukartyk prowadzi w Polskim Radiu audycję "Ładne kwiatki". Program był emitowany w różnych terminach, aktualnie Piotra można słuchać w środowe popołudnia. Autor prezentuje w "Ładnych kwiatkach" wyłącznie piosenki śpiewane w języku polskim, wnikliwie analizując wartość intelektualną tekstów utworów.

(mk)