X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Fischerspooner

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2008 12:03
Fischerspooner znaczy więcej niż zespół muzyczny. To wielka trupa artystyczna, w której występy każdorazowo zaangażowanych jest kilkanaście/kilkadziesiąt osób.

źródło:fischerspooner.com

Nazwa grupy stanowi zlepek nazwisk dwóch jej założycieli - Warrena Fischera i Caseya Spoonera. Panowie uczęszczali do tej samej szkoły - School Of The Art Institute Of Chicago, pierwszy studiował tam filmoznawstwo, drugi plastykę. Postanowili połączyć swoją kreatywność we wspólnych  występach, podczas których Cassey deklamował, a Warren przygrywał mu na skrzypcach. Po zakończeniu kształcenia ich drogi się rozeszły, jednakże po kilku latach przecięły się ponownie, czego efektem był wspólny projekt wideo oraz nagrany w 1998 r. pierwszy utwór muzyczny "Indian Cab Driver", z którym wystąpili w Astor Place, kawiarni sieci Starbucks, gdzie wówczas startującym, eksperymentującym artystom dawano możliwość wystąpienia i sprawdzenia się przed przypadkowymi klientami. Od tej pory tworzyli razem muzykę pod szyldem Fischerspooner, w międzyczasie dając liczne, barwne przedstawienia, do pracy zapraszali tancerzy, stylistów, makijażystów, reżyserów, ludzi od efektów specjalnych itp. Miejsca dla swoich występów także wybierali nieprzeciętne - m.in. szklane obserwatorium na World Trade Center, pomost na Orchard Street czy galeria Gavin Brown w Chelsea, w której grali pięć nocy z rzędu. Postawili sobie maksymę "Brzmieć dobrze, wyglądać dobrze i tak też się czuć".

W 2002 roku własnym sumptem wydali swój pierwszy oficjalny singiel "Emerge", który spodobał się bardzo niemieckiemu DJ-owi Hell i został przez niego umieszczony na składance "International Deejay Gigolo Records", ponadto grupa otrzymała propozycję wystąpienia w Berlinie na  Love Parade. Europa bardzo dobrze ich przyjęła. Wkrótce zagrali też na festiwalu Sonar w Barcelonie, Gigolo Party w Monachium oraz na Transmuzycznym Festiwalu w Rennes. W międzyczasie ukazał się ich debiutancki album "#1", którego pierwotny tytuł nieskromnie brzmiał "Best Album Ever". W ciągu trzech lat doczekał się on kilku wydań z różną tracklistą, kolejno w International DJ Gigolos, Ministry Of Sound i Capitol Records, gdzie do ostatecznej wersji z 2003 roku dołączono DVD. W tym czasie Fischerspooner zbierał skrajne opinie w mediach, od euforycznych zachwytów typowych dla "NME", które nazwało ich najlepszą rzeczą, jaka przytrafiła się muzyce od czasów elektryczności, po niechęć magazynu "Q", który umieścił ich na liście 10 najbardziej niepotrzebnych zespołów na świecie. Nie przeszkadzało im to jednak w osiąganiu jeszcze większej popularności. Swoimi dziwacznymi, kolorowymi występami pełnymi kiczu zwrócili uwagę paru gwiazd pop na czele z  Davidem Bowie, który zaprosił ich na organizowany przez siebie festiwal Meltdown w Royal Albert Hall, oraz Kylie Minogue, dla której wykonali remiks "Come Into My World" i wspólnie z piosenkarką zaprezentowali go w programie  Top Of The Pops.

"Emerge"

W trzy lata od debiutu Fischerspooner powrócił z kolejnym albumem, "Odyssey". Jak muzycy sami przyznają, nagranie tego materiału kosztowało ich wiele czasu i nerwów, gdyż dochodziło między nimi do licznych nieporozumień. Warren podszedł do pracy bardzo ambicjonalnie, zależało mu, by udowodnić wszystkim nieprzychylnym krytykom, że naprawdę posiada muzyczny talent i potrafi zrobić z niego odpowiedni użytek. Tymczasem Casseyowi dalej chodziło przede wszystkim o dobry performance, dla którego muzyka stanowić miała jedynie tło. Na szczęście udało im się dojść do porozumienia, co pozytywnie wpłynęło na spójność zawartych na płycie piosenek i ich bardzo przebojowy charakter. Nie bez znaczenia był także udział w projekcie gości: producenta Mirwaisa oraz uznanych songwriterów jak Linda Perry i David Byrne oraz pisarka Susan Sontag. Od tamtej pory jednak grupa nie wydała żadnego nowego materiału aż do 2007 roku, kiedy to na składankę "Kitsuné Maison Compilation Vol. 5" trafił ich utwór "The Best Revenge".

"At Coachella 2004"

W 2006 roku Fischerspooner wystąpił w Polsce obok Mylo i Tigi w ramach Nokia DJ Cup. Niebawem ich słynny performance zobaczyć będzie można w Gdyni na festiwalu Heineken Open’er.

(nk)

https:\/\/www.fischerspooner.com
https:\/\/www.myspace.com/fischerspooner
https:\/\/www.lastfm.pl/music/Fischerspooner