Historia Kanału Audytywnego jest równie kwiecista, co język wypowiedzi jego założyciela. Wszystko zaczęło się w okolicach 2002 roku. L.U.C., znudzony ciągle powielanymi schematami w muzyce, postanowił stworzyć coś nowego. Napisał kilka akordów na gitarę i poprosił znajomego, żeby znalazł do tych dźwięków jakieś rymy. Dwójka to nie to samo, co grupa muzyków. Na pierwszym muzycznym spotkaniu pojawiło się kilka osób, każda z innym instrumentem.
Rozpoczęły się prace nad materiałem. L.U.C. pisał rymy, składał bity na komputerze, komponował na instrumentach. Jako osoba niesłuchająca polskiego hip-hopu eksplorował inne terytoria dźwiękowe, inspirowany twórczością Jazzmatazz, Tricky’ego czy St. Germain.
Późniejszy lider Kanału obarczył odpowiedzialnością za partie gitarowe BMF-a i mniej więcej w tym samym czasie do grupy dołączył trębacz. W momencie gdy trio zaczynało poważniejsze komponowanie, nie miało jeszcze nazwy. Widząc gdzieś przypadkowy napis "Kanał Audytywny", l.u.c. wyobraził sobie dźwięki płynące specyficznym kanałem do odbiorców. I tak zostało.
Zaczątkiem dalszych działań był pierwszy koncert Kanału w maju 2003 roku. Zgas, najlepszy beatboxer w Polsce, zagościł w kilku kolejnych utworach i na kilku koncertach. Do zespołu dołączył też saksofonista Vima. Z końcem 2003 roku L.U.C. podjął współpracę z producentem Spaso. Jej owocem było pierwsze wydawnictwo puszczone w obieg.
Płyta Skirtotymiczna
Pierwszym długogrającym albumem była Płyta Skirtotymiczna. Po jej wydaniu L.U.C. krytykował polski show-biznes – eufemistycznie rzecz ujmując. Brzmienie Kanału kształtowali L.U.C. i Spaso, za sprawą samplowanych dźwięków nagranych przez żywych muzyków. Tak się działo do 2005 roku. Wtedy kilkakrotnie zmieniał się skład. W 2005 roku ukazało się jedno z najciekawszych wydawnictw polskiej muzyki alternatywnej. Neurofotoreceptoreplotyka jako magia bytu powstała dzięki pracy duetu L.U.C. i Spaso, a także instrumentalistów: Darka Dżugana – kontrabas, Andrzeja Szewczuka – gitary, Tomka Matusiaka – perkusja i Adama Prochery – trąbka. Gościnny udział na płycie wzięli także Natalia Grosiak, DJ Patrisia, Agim Dżejlili i Dawid Szczęsny.
Muzyki Kanału Audytywnego nie można jednoznacznie sklasyfikować. Cała twórczość kolektywu opiera się na "Czterech Galaktykach" (muzyka, grafika, film, liryka).
(bp)
https:\/\/www.kanalaudytywny.com/
https:\/\/www.myspace.com/kanalaudytywny
https:\/\/www.lastfm.pl/music/Kanał+Audytywny/