X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Kanał Audytywny

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2008 14:51
Wszystko zaczęło się w okolicach 2002 roku. L.U.C., znudzony ciągle powielanymi schematami w muzyce, postanowił stworzyć coś nowego. Napisał kilka akordów na gitarę i poprosił znajomego, żeby znalazł do tych dźwięków jakieś rymy.

Historia Kanału Audytywnego jest równie kwiecista, co język wypowiedzi jego założyciela. Wszystko zaczęło się w okolicach 2002 roku. L.U.C., znudzony ciągle powielanymi schematami w muzyce, postanowił stworzyć coś nowego. Napisał kilka akordów na gitarę i poprosił znajomego, żeby znalazł do tych dźwięków jakieś rymy. Dwójka to nie to samo, co grupa muzyków. Na pierwszym muzycznym spotkaniu pojawiło się kilka osób, każda z innym instrumentem.  

Rozpoczęły się prace nad materiałem. L.U.C. pisał rymy, składał bity na komputerze, komponował na instrumentach. Jako osoba niesłuchająca polskiego hip-hopu eksplorował inne terytoria dźwiękowe, inspirowany twórczością Jazzmatazz, Tricky’ego czy St. Germain. 

Późniejszy lider Kanału obarczył odpowiedzialnością za partie gitarowe BMF-a i mniej więcej w tym samym czasie do grupy dołączył trębacz. W momencie gdy trio zaczynało poważniejsze komponowanie, nie miało jeszcze nazwy. Widząc gdzieś przypadkowy napis "Kanał Audytywny", l.u.c. wyobraził sobie dźwięki płynące specyficznym kanałem do odbiorców. I tak zostało. 

Zaczątkiem dalszych działań był pierwszy koncert Kanału w maju 2003 roku. Zgas, najlepszy beatboxer w Polsce, zagościł w kilku kolejnych utworach i na kilku koncertach. Do zespołu dołączył też saksofonista Vima. Z końcem 2003 roku L.U.C. podjął współpracę z producentem Spaso. Jej owocem było pierwsze wydawnictwo puszczone w obieg.  

Płyta Skirtotymiczna

Pierwszym długogrającym albumem była Płyta Skirtotymiczna. Po jej wydaniu L.U.C. krytykował polski show-biznes – eufemistycznie rzecz ujmując. Brzmienie Kanału kształtowali L.U.C. i Spaso, za sprawą samplowanych dźwięków nagranych przez żywych muzyków. Tak się działo do 2005 roku. Wtedy kilkakrotnie zmieniał się skład. W 2005 roku ukazało się jedno z najciekawszych wydawnictw polskiej muzyki alternatywnej. Neurofotoreceptoreplotyka jako magia bytu powstała dzięki pracy duetu L.U.C. i Spaso, a także instrumentalistów: Darka Dżugana – kontrabas, Andrzeja Szewczuka – gitary, Tomka Matusiaka – perkusja i Adama Prochery – trąbka. Gościnny udział na płycie wzięli także Natalia Grosiak, DJ Patrisia, Agim Dżejlili i Dawid Szczęsny. 

Muzyki Kanału Audytywnego nie można jednoznacznie sklasyfikować. Cała twórczość kolektywu opiera się na "Czterech Galaktykach" (muzyka, grafika, film, liryka). 

(bp)

https:\/\/www.kanalaudytywny.com/
https:\/\/www.myspace.com/kanalaudytywny
https:\/\/www.lastfm.pl/music/Kanał+Audytywny/

Zobacz więcej na temat: POLSKA komputery owoce