Dotychczas swój udział zaznaczył na ponad stu różnych wydawnictwach muzycznych. Najbardziej znany z codziennej pracy w legendarnym i niezmordowanym zespole Voo Voo, gdzie gra (koncertuje, nagrywa, komponuje, śpiewa) od roku 1986. Współtworzył awangardę polskiego jazzu, zespoły: Woo Boo Doo, Free Corporation, Tie Break, Graal, Ye She i Drum Freaks. Grał również w zespołach alternatywnego rocka takich jak: Śmierć Kliniczna, 2TM 2,3 oraz Habakuk. Zapraszany do wspólnych występów i nagrań przez m.in.: Annę Marię Jopek, Martynę Jakubowicz, Gordona Haskella, Stanisława Sojkę, zespoły Raz Dwa Trzy i Arka Noego. Komponował piosenki dla Anny Marii Jopek, Justyny Steczkowskiej, Renaty Przemyk oraz zespołu Zakopower.
Jest producentem muzycznym i aranżerem płyt Justyny Steczkowskiej ("Alkimja", "Femme Fatale"), zespołu Zakopower ("Musichal", "Na siedem") oraz najnowszej płyty Janusz Radka ("Dziękuję za miłość"). Był kierownikiem muzycznym - wespół z braćmi - Janem i Marcinem - Koncertów Papieskich organizowanych w tzw. Dniu Papieskim. Pięciokrotnie był producentem muzycznym i aranżerem Koncertów Galowych na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (co udokumentowano płytami: "Nick Cave i Przyjaciele - W moich ramionach" oraz "Artyści piosenki. Kurt Weill"). Na tym właśnie przeglądzie utwory w jego aranżacjach wykonywali już m.in.: Dee Dee Bridgewater, Anna Maria Jopek, Nick Cave, Tadeusz Nalepa, Adam Nowak, Maciej Maleńczuk, Maria i Jan Peszek, Kinga Preis i Zbigniew Zamachowski. W roku 2008 zasiada w Jury II i III Etapu Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki na PPA.
Znany z wielu innych znaczących działań na polu muzycznych aranżacji dużych scenicznych przedsięwzięć dla telewizji. (m.in.: "Warszawo Ma" - koncert z okazji 59. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego; "Pokój dla Czeczenii" i "Pytam o wolność" - Koncerty Solidarności z Narodem Czeczeńskim; "Honor jest Wasz Solidarni" - koncert z okazji 25. rocznicy powstania NSZZ "Solidarność" oraz - wespół z Janem i Marcinem - "Muzyka źródeł" - koncert galowy z okazji wejścia Polski do UE).
Od lat komponuje dla filmu i teatru. Przy współudziale Jana i Marcina napisał muzykę do telewizyjnego serialu dla dzieci „Film pod strasznym tytułem” w reż. Leszka Gałysza. Jest autorem muzyki do filmów fabularnych ("Balanga" w reż. Łukasza Wylężałka, "Sezon na leszcza" w reż. Bogusława Lindy oraz: "Gorący czwartek", "Farba", "Co słonko widziało" w reż. Michała Rosy), a także szeregu telewizyjnych animacji, głównie w reż. Krzysztofa Kokoryna. W roku 1994 za muzykę do "Gorącego czwartku" otrzymał nagrodę na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Utwory stworzone do "Balangi" i "Gorącego czwartku" zebrano na jego pierwszym wydawnictwie, które sygnował tylko własnym nazwiskiem ("Matika. Muzyka filmowa", Polton, 1995).
Pisał również muzykę do spektakli teatralnych w reż. Jerzego Bielunasa i Michała Rosy, wystawianych w teatrach repertuarowych w Gdyni, Chorzowie, Opolu, Katowicach i Toruniu oraz do spektakli Teatru Telewizji (głównie w reż. Łukasza Wylężałka). W roku 2002 za muzykę do spektaklu "W 80 dni dookoła świata" (Teatr Rozrywki w Chorzowie; reż. Jerzy Bielunas) otrzymał "Złotą Maskę" – nagrodę za twórczość teatralną w Województwie Śląskim. Z całą rodziną nagrał dwa wzruszające albumy kolędowe: "Kolędy Pospieszalskich" oraz "Najcieplejsze Święta".
Maciek Proliński