X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Nosowska Kasia

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2008 10:09
Niezwykle skromna ikona polskiego rocka, znak rozpoznawczy zespołu Hey i solowa wokalistka otwarta na wszelkie muzyczne gatunki.

Ql Music/ Przemysław Bednarczyk

Urodziła się w 1971 roku w Szczecinie i tam też, już jako nastolatka, stawiała swoje pierwsze kroki jako wokalistka zespołów Szklane Pomarańcze, Kafel, No Way Out czy Vivid. Można ją było także usłyszeć w chórkach punkrockowego Pidżama Porno i Aliansu, czy na EP-ce "Ku przyszłości" zespołu Dezerter. Współpraca z formacją Dum-Dum i jej założycielem Piotrem Banachem zaowocowała zaproszeniem jej w 1992 r. do nowego projektu Piotra – zespołu Hey. To właśnie ten ruch zadecydował o późniejszej karierze Kasi, która razem z zespołem, w miesiąc po rozpoczęciu grania, otrzymała II nagrodę festiwalu w Jarocinie oraz w 1993 r. została uhonorowana Paszportem "Polityki" w kategorii estrada.

Po nagraniu z Hey czterech płyt, które kilkakrotnie pokryły się platyną, w 1996 r. przyszedł czas na zmiany. Kasia urodziła syna i wydała na świat pierwsze solowe dzieło pt. "Puk.Puk" z singlowymi "O nas" i "Jeśli wiesz, co chcę powiedzieć..." wykorzystanym w filmie Krzysztofa Krauzego "Gry uliczne". Większość utworów zawartych na krążku skomponował Piotr Banach, ale nie zabrakło także wkładu Andrzeja Smolika i Marcina Macuka, członka zespołu Pogodno.

"Jeśli wiesz, co chcę powiedzieć"

[----- Podzial strony -----]Swoimi elektronicznymi dźwiękami płyta odbiegała od muzyki tworzonej w ramach Hey, jednak zyskała aprobatę krytyków i fanów, którzy zwrócili szczególną uwagę na teksty Nosowskiej. Rezultatem była złota płyta oraz dwa Fryderyki dla Kasi jako autorki roku oraz za najlepszy album alternatywny. W tym samym roku użyczyła swojego głosu w utworze "Nim stanie się tak" zespołu Voo Voo.
Praca nad kolejnymi krążkami z Hey nie zakłóciła solowej kariery i już dwa lata później ukazał się jej drugi album "Milena", którego producentem został Andrzej Smolik. Produkcja była ponownie dobrze przyjętą kontynuacją elektronicznego trendu z domieszką drum’n’bassu, a promował ją między innymi utwór "Zoil" z udziałem Kazika Staszewskiego oraz „Gdy rozum śpi”, który znalazł się na ścieżce dźwiękowej filmu Władysława Pasikowskiego "Demony wojny wg Goi".

"Zoil"

Kontynuacja współpracy ze Smolikiem zaowocowała wydanym w 2000 r. krążkiem "Sushi", który ponownie przyniósł Kasi dwa Fryderyki za alternatywny album roku i autora roku. Płytę określano jako najbardziej dojrzałą w dotychczasowym dorobku wokalistki. Z niej pochodzą m.in. utwory "Keskese" i "Tfu". W 2001 r. Kasia zaangażowała się także w pracę przy projekcie Yugoton, dla którego wykonała trzy utwory, a w nich duet z Pawłem Kukizem "Rzadko widuję cię z dziewczętami".

Ql Music/Przemyslaw Bednarczyk

Cała solowa kariera Kasi odbywała się z jednoczesnymi sukcesami w zespole Hey, otrzymywanymi nagrodami i wydanymi w sumie dziesięcioma płytami sygnowanymi nazwą zespołu. Jej najświeższym solowym dokonaniem jest album "UniSexBlues", który ukazał się w maju 2007 r. i tym razem w całości został stworzony przy udziale Marcina Macuka znanego z częściowej współpracy przy pierwszej płycie. Krążek łączy w sobie różnorodność, do tej pory uważanych za wykluczające się gatunków takich jak r’n’b, disco, reggae, pop i blues. Płytę promuje singiel "Era retuszera", który w kategorii piosenka roku otrzymał Fryderyka 2008. Dzięki "UniSexBlues" Kasia po raz trzeci w swojej solowej karierze otrzymała Fryderyka za album roku muzyki alternatywnej, autora roku i wokalistkę roku. Na tej samej gali zespół Hey został także uhonorowany nagrodą za album roku - rock/metal. W 2008 r. Kasia została laureatką Fenomenów "Przekroju" "za rzadkie wyczucie klasy, ucho do dobrych tekstów, głos do śpiewania i nieprzeciętny nos do współpracowników".

 

(af)

https:\/\/www.nosowska.pl/
https:\/\/www.myspace.com/unisexblues
https:\/\/www.lastfm.pl/music/Nosowska/