X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Battles

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2008 11:52
Supergrupa to pojęcie, które jak ulał pasuje do mającego swój matecznik w Nowym Jorku zespołu Battles.

Złożony z cenionych na amerykańskiej niezależnej scenie muzyków -  bębniącego wcześniej w kultowej metalowej formacji Helmet Johna Stanieriego, Iana Williamsa eks-gitarzysty math rockowego Don Caballero - uzupełnionych przez uzdolnionego multiinstrumentalistę Tyondaia Braxtona i basistę Dave Konopkę zespół właściwie od początku dawał gwarancję, iż w odróżnieniu od wielu tego typu projektów będących przede wszystkim wydarzeniami towarzyskimi będzie miał również artystyczne ambicje.

W pierwotnym zamiarze formujące się od 2002 roku Battles miało być eksperymentem opartym na chórze wokalistek. Ian Williams widział to jako funkowy zespół przygrywający 12 żeńskim wcieleniom Iggy’ego Popa. W czasie pierwszych występów będących próbą zrealizowania tej szalonej idei, bywało że na scenie muzykom towarzyszyło i 8 śpiewających dziewczyn. Jednakże trudności logistyczne związane z utrzymaniem tak dużego składu, a także niespodziewana propozycja trasy po Japonii sprawiła, iż próbujący ze sobą od dłuższego czasu muzycy Battles porzucili pomysł kobiecego chóru, przeistaczając się w sprawnie funkcjonujący instrumentalny kwartet. Zgrani i pełni pomysłów przystąpili do nagrywania serii minialbumów.
Wydane w 2004 roku nakładem małych niezależnych labeli Monitor Records i Dim Mak Records EP-ki "EP C" i "B EP" ukazywały, iż zamiar grania w klimatach funkowego The Meters ewoluował w kieruku math rocka i progresji, czego przykładem była kompozycja "Tras" - jedyny singiel z tego wczesnego okresu działalności. Próbujący łączyć dokonania współczesnej elektroniki z tradycją rockowego grania zespół szybko zwrócił na siebie uwagę niezwykle poważanego wydawnictwa Warp Records, mającego w swoim katalogu artystów tak znanych jak Aphex Twin czy Boards Of Canada. Dzięki marce wytwórni i większym możliwościom promocyjnym wydany w 2006 roku dwupłytowy album "EP C/B EP" będący kompilacją wcześniejszych nagrań sprawił, iż o Battles po raz pierwszy zaczęło być głośno.

"Race In"

Punktem zwrotnym w karierze zespołu okazała się wydana rok później płyta "Mirrored". Album będący próbą przełożenia technicznej, tworzonej na laptopach muzyki na język żywych instrumentów przyniósł futurystyczną mieszankę dźwięków, w których równie dobrze można dopatrzeć się śladów nigeryjskiego funku a la Fela Kuti, techno jak i harmonicznej naleciałości progrockowych dinozaurów z Yes. Melodyjne, przetworzone efektami wokale Braxtona w pewnym sensie zastąpiły idee żeńskich wielogłosów, stając się jednym z nowych znaków rozpoznawczych zespołu. Sukces artystyczny dzięki singlowym utworom "Tonto", "Atlas" i euforycznym recenzjom wpływowych magazynów muzycznych poszedł w parze z popularnością. Utwór "Atlas" trafił na ścieżkę dźwiękową gry "Little Big Planet" na PlayStation 3. Gra okazała się gigantycznym sukcesem, dotychczas sprzedała się w liczbie ponad miliona egzemplarzy.

Dziś Battles, postrzegani jako zespół wytyczający nowe szlaki, jako pomost między rockową tradycją a nowoczesną elektroniką, objeżdżają największe festiwale i to zarówno te odwiedzane przez fanów komputerowych dźwięków, jak i gitarowych wzmacniaczy. W Polsce będziemy mieli okazję zobaczyć ich przy okazji tegorocznego cieszyńskiego festiwalu Nowa Muzyka.

(bch)

https:\/\/www.bttls.com/
https:\/\/www.lastfm.pl/music/Battles/
https:\/\/www.myspace.com/battlestheband

 

Zobacz więcej na temat: POLSKA laptopy Japonia