X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Madey Emilian

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2009 17:48
Kompozytor, pianista, dyrygent i pedagog, urodzony 19 sierpnia 1975 w Warszawie.

 

Pochodzi z muzycznej rodziny. Jego ojcem był prof. Bogusław Madey – dyrygent, kompozytor, pianista, pedagog, profesor Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, a matką jest Anna Malewicz-Madey – śpiewaczka (mezzosopran), solistka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, prezes Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego im. S. Moniuszki. Studiował kompozycję (prof. M. Borkowski); dyrygenturę (prof. B. Madey); fortepian (prof. T. Manasterska, prof. M. Drewnowski) - wszystkie trzy dyplomy z wyróżnieniem. Doskonalił się na pianistycznych kursach mistrzowskich m.in. u prof. W. Riekerta, N. Immelmana, N. Sztarkmana, R. Pagano, V. Mierżanowa i A. Dvarionaite. Zajął II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów i Skrzypków im. B. Dvarionasa w Wilnie (1989); otrzymał Złoty Medal na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. C. Kahna w Paryżu (1990); jest też laureatem Międzynarodowego Festiwalu im. J. Hofmanna w Nałęczowie (1994, 1996).

W swoim repertuarze ma utwory takich kompozytorów, jak Bach, Haendel, Scarlatti, Haydn, Mozart, Beethoven, Chopin, Liszt, Brahms, Skriabin, Rachmaninow, Paderewski, Bartók, Sikorski, Moss. Występował z wieloma polskimi orkiestrami filharmonicznymi: z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, z Polską Orkiestrą Jeunesses Musicales, Radomską Orkiestrą Kameralną, Polską Orkiestrą Radiową, The Taegu City Symphony Orchestra, Chung Nam Philharmonic Orchestra (Korea Płd.), St. Christopher Chamber Orchestra of Vilnius (Litwa), Lwowską Akademicką Symfoniczną Orkiestrą (Ukraina). Miał recitale we Włoszech, Francji (Festiwal "Le Sacre de la Musique"), w Austrii (m. in. Wien Yamaha Center), w Korei Południowej (Daegu Art Center, Chung Nam Philharmonic Hall, Suwon University), na Litwie (Litewska Akademia Muzyczna, Litewska Filharmonia Narodowa), w Niemczech i w Słowenii (Maribor Opera Concert Hall).

W 2003 inaugurował XXXVII Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, dokonując światowego prawykonania koncertu fortepianowego Piotra Mossa "Portraits", i zagrał III Koncert fortepianowy L. v. Beethovena wraz z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pod batutą ojca. W 2004 z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Białymstoku poprowadził koncert "Bogusław Madey - In memoriam", dyrygując m. in. Scherzo fantastico swego ojca oraz III Koncert L. van Beethovena, w którym był solistą. W 2005 pełnił funkcję II dyrygenta i pianisty-korepetytora przy realizacji "Zemsty Nietoperza" Johanna Straussa z Sinfonią Varsovią pod kierownictwem J. Maksymiuka, w reżyserii A. Strzeleckiego w Teatrze Polskim w Warszawie.

Jako kameralista i dyrygent występował m.in. ze swoją matką Anną Malewicz-Madey (mezzosopran), Zofią Rysiówną (recytacja), Piotrem Janowskim (skrzypce), Patrycją Piekutowską (skrzypce), Jerzym Artyszem (baryton), Adamem Kruszewskim (baryton), Martą Boberską (sopran), Łukaszem Długoszem (flet), Zbigniewem Raubo (fortepian) i Adamem Wodnickim (fortepian).

Jako kompozytor jest autorem licznych utworów na instrumenty solowe (m. in. Corruptio Optimi Pessima na obój, Ciacconetta na skrzypce, Trzy Pieśni Romantyczne na fortepian, Suita na wiolonczelę); dla zespołów kameralnych (m. in. Sapienti Sat na dwa flety i tempelbloki, Introduzione e Toccata na dwie wiolonczele, Quasi una Fantasia na wiolonczelę i fortepian, Sinfonietta dla 10 wykonawców, Variations dla 12 wykonawców); na orkiestrę (m. in. Fuga podwójna na wielką orkiestrę symfoniczną, Astronomica na dwie orkiestry smyczkowe i perkusję, Concerto - Variazioni in tre movimenti na fortepian i orkiestrę); a także piosenek i muzyki do filmu I. Cywińskiej "Oczarowanie Fryderyka". Jego utwory były wykonywane w Polsce (m.in. w Warszawie, Kaliszu, Słupsku, Białymstoku) oraz za granicą - we Francji, w Korei Południowej i na Litwie.

Zarówno jako kompozytor jak i pianista dokonał wielu nagrań, m.in. utworów Bogusława Madeya - "Metamorfozy - Wariacje na temat Paganiniego" (Polskie Radio), Franciszka Lessla - "2. Koncert fortepianowy" (Acte Préalable, płyta nominowana do Nagrody Polskiego Przemysłu Muzycznego "Fryderyk 2000"), Ludwiga van Beethovena - "3. Koncert fortepianowy" (Prior Musica), "Portret/Portrait" - dwupłytowy album solowy z dziełami różnych kompozytorów oraz utworami własnymi (Polskie Radio/Sony Music).