X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Bossa na ostro

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2009 11:47
Wśród gości, którzy przybyli na koncert brazylijskiej gwiazdy bossa novy, znalazło się zapewne wielu miłośników raczej spokojnych, nastrojowych rytmów, którzy z mocnym jazzowym graniem nie mieli do tej pory zbyt często do czynienia.
Wśród gości, którzy przybyli na koncert brazylijskiej gwiazdy bossa novy, znalazło się zapewne wielu miłośników raczej spokojnych, nastrojowych rytmów, którzy z mocnym jazzowym graniem nie mieli do tej pory zbyt często do czynienia. Przyznam, że sam byłem mocno zaskoczony energią i gwałtownością gry Tanii Marii. Spokojne ballady i momenty sentymentalnego uniesienia stanowiły na koncercie zatytułowanym "The Brazilian Touch of Jazz" tylko jego drobną część. Co więcej brawurowe potraktowanie znanych melodii i karkołomne pasaże często przypominały mi grę awangardowej Carli Blay. Gdyby nie perkusista, którego charakterystyczna gra przywoływała skojarzenia z klimatami samby, można by w ogóle zapomnieć, że mamy do czynienia z bossa novą. A przecież na scenie można było usłyszeć takie standardy jak "Besame Mucho", "Agua de Baber", czy "Aquarela do Brasie".

Występ Tani Marii na Erze Jazzu to spełnienie marzenia szefa festiwalu Dionizego Piątkowskiego, który będzie mógł się teraz chwalić, że zaprezentował polskiej publiczności trzy legendy tego gatunku, wcześniej bowiem zaprosił Astrud Gilberto i Florę Purim. Trzecia z Brazylijek okazała się lepszą pianistką niż wokalistką, co nie umniejsza wcale jakości jej wokalu. Podczas koncertu wydawało się, że stanowi on dla niej raczej wartościowy dodatek, który umiejętnie wykorzystuje do dowolnego zmieniania nastroju, jak to w zabawny sposób tłumaczyła warszawskiej publiczności, starając się zachęcić ją do wspólnego śpiewania. Każdy temat można przecież potraktować na niezliczoną ilość sposobów. Mimo że Tani nie udało się rozkołysać niemrawych gości, to jednak pod koniec koncertu otrzymała od nich wsparcie wokalne, a zaraz później burzę oklasków, które zachęciły ją do bisowania. Maria udowodniła tym samym, że brazylijskie dotknięcie jazzu nie musi sprowadzać się wyłącznie do pościelowych kołysanek.

Petar Petrovic

Zobacz więcej na temat: Jazz