X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Editors

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2009 10:04
Chris Urbanowicz i Edward Lay opowiadają o nowej płycie, podsumowują dekadę i wspominają polskie komary.

W 1452 notowaniu trójkowej listy przebojów utwór "Papillon" grupy Editors dotarł na pierwsze miejsce. Podobny sukces piosenka wcześniej odniosła na belgijskiej liście przebojów, zaś w Wielkiej Brytanii okazała się najlepiej sprzedającym się singlem w historii zespołu.

Stylistyczna wolta, której Editors dokonali na ostatniej płycie "In this light and on this evening" pokazała, iż grupa trzyma rękę na pulsie i wie skąd wieje wiatr.
Moda na 'ejtisowe' brzmienia sprawiła, iż podobnego przesunięcia akcentu z gitar na syntezatory, taneczne bity i elektronikę w ostatnim czasie z powodzeniem dokonało wiele zespołów, że wspomnieć wystarczy ostatnie albumy Franz Ferdinand, Yeah Yeah Yeahs czy chociażby Hey.

Dziś kwartetowi z Birmingham złośliwie określanemu jako "brytyjska odpowiedź na Interpol" bliżej do New Order niż do Joy Divison. Jedynym powodem do dawnych porównań pozostaje charakterystyczny "curtisowy" wokal Toma Smitha, którego w tym roku w Polsce mogliśmy posłuchać na żywo dwukrotnie. Za pierwszym razem w Jarocinie gdzie w skutek awarii aparatu głosowego Smitha grupa musiała znacząco skrócić swój występ. Swoje wakacyjne niedomaganie zespół z nawiązką odpłacił w trakcie listopadowego koncertu w Stodole, gdzie Editors zagrali długi i pasjonujący koncert.

Tuż przed warszawskim występem wywiad gitarzystą Chrisem Urbanowiczem i perkusistą Edwardem Layem dla Programu Trzeciego przeprowadziła Anna Gacek.


Nowa płyta przyniosła nowe brzmienie i nowe instrumenty.


Album produkował Flood, mający za sobą współpracę m.in z U2, NIN, Sigur Rós i The Killers.


Michael Jackson słuchał płyty The Editors.


Kogo Editors widziałoby w muzycznym podsumowaniu dekady.


Chris Urbanowicz opowiada o zwyczaju, który przejął od gitarzysty R.E.M


Editors o teledysku do piosenki "Papillon".

 

Editors - "Papillon"
Czytaj także

13 listopada 2007 - Editors - "The Racing Rats"

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2007 00:00
rozwiń zwiń