X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Moderat: Showman i kontrolerzy dźwięku

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2010 14:34
Co się dzieje na scenie w czasie koncertów muzyki elektronicznej? – berlińskie trio uchyla rąbka tajemnicy.

Stolik, laptop i kiwający się za nim muzyk to częsty obrazek na występach artystów - elektroników. Krytycy idei koncertów muzyki elektronicznej do zarzutu nudy wiejącej ze sceny dodają podejrzenia o to, iż ich publiczność raczona jest utworami odtwarzanymi z komputera.

Podobnych oskarżeń nie da się wysunąć pod adresem gwiazdy tegorocznego festiwalu Tauron Nowa Muzyka, berlińskiego tria Moderat. Na scenie nie używają komputera, muzykę generują na żywo za pomocą pokręteł swych tajemniczych instrumentów, na dodatek całość ożywiając swoimi głosami.

Z jedną płytą na koncie i dwoma latami na karku Moderat należy obecnie najbardziej rozchwytywanych zespołów sceny elektronicznej.

Sukces i popularność projektu w klubowej Europie zaskoczył Sashę Ringa, Gernota Bronserta i Sebastiana Szarego, którzy na idę powołania do życia Modeart wpadli w 2008 roku po jednej z rave’owych imprez, na której występowali jako DJ-eje.

„Sasha grał electro dla dziewczyn, ja i Szary graliśmy electro dla chłopców i te przeciwności tak się przyciągały, że się w sobie zakochały" - tak początki zespołu wspomina Gernot, w zespole odpowiedzialny za warstwę muzyczną i 'sceniczne kontrolowanie'.

O występach na żywo i "ostatnim koncercie w historii Moderat" członkowie tria opowiedzieli Agnieszce Szydłowskiej podczas katowickiego festiwalu Tauron Nowa Muzyka.

Moderat na festiwalu Nowa Muzyka 2010 (Program Alternatywny)