X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Malarz perkusji

Ostatnia aktualizacja: 03.11.2010 07:00
Rozmowa z Pierre'em Favre'em - artystą, który zrewolucjonizował nie tylko jazzową perkusję.
Audio

dyby wśród muzyków rozpisano ankietę mającą wyłonić europejskiego perkusistę, który miał największy wpływ na rozwój swojego instrumentu, każdy inny wynik poza zwycięstwem Pierre’a Favre’a byłby niespodzianką. Zdaniem innego Szwajcara, o dwa pokolenia młodszego Lucasa Niggliego, to Favre rozwinął jazzowy zestaw perkusyjny w instrument kolorystyczny, nie ograniczony jedynie do kotła basowego, werbla, hi-heatu i talerzy. Był też jednym z pierwszych muzyków dających solowe koncerty na perkusji.

- Przełomem okazał się mój występ w Berlinie w 1972 roku – wspomina. – Koncert był pomyślany jako seria solowych recitali; grali Chick Corea, Ornette Coleman i inni muzycy… A kiedy w końcu na scenie pojawił się ten mały człowieczek z wielkimi bębnami, ludzie nie mogli powstrzymać się od śmiechu! (Cóż, berlińscy słuchacze są bardzo specyficzni...) Publiczność się śmieje, a ja – walę w bęben – bum! I cisza!

Na solowych zmaganiach z instrumentem (i słuchaczami) dokonania Favre’a się nie kończą. Do historii przeszły też jego duety z Irène Schweizer oraz kwartet, który oboje założyli z Evanem Parkerem i Peterem Kowaldem. Favre stworzył swój oryginalny język również jako kompozytor – mieszaninę muzyki współczesnej, jazzu i muzyki dawnej.

Artysta nie odcina się jednak od swoich swingowych korzeni. Ba, uważa je za kluczowe źródło swojego muzycznego potencjału: - Wywodzę się ze starodomodnego jazzu i stamtąd doszedłem do free. Muzycy, którzy od "free" zaczynali, nie mają takiego timingu....

Zapraszamy do wysłuchania wywiadu Tomasza Gregorczyka i Janusza Jabłońskiego z Pierre'em Favre'em po kliknięciu na "Malarz perkusji" w boksie po prawej stronie.

Zobacz więcej na temat: Berlin boks Janusz Jabłoński
Czytaj także

Rytm to jest to - wywiad z perkusistą Lucasem Niggli

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2010 15:22
Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński rozmawiają z "perkusistą uniwersalnym".
rozwiń zwiń