X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Koszmar trzynastolatki

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2011 22:00
Utwór uznawany przez wiele osób za "najgorszą piosenkę pop wszechczasów" ma już ponad 30 milionów odsłuchań na Youtubie.

Piosenkę "Friday" zaśpiewaną przez 13-letnią Rebekę Black obejrzano na YouTubie już 30 milionów razy. Jej tekst informuje m.in. o tym, co jego bohaterka zjadła na śniadanie. Przedstawia też rozterki podmiotu lirycznego, jakie miejsce zająć w szkolnym autobusie. Najbardziej szokujący fragment opowiada o kolejności dni tygodnia ("wczoraj był czwartek, dzisiaj jest piątek i idziemy na imprezę / jutro przyjdzie sobota a po niej niedziela"). Muzyka to wtórny elektroniczny podkład, dostrajane komputerowo wokale (przy użyciu efektu auto-tune), daleki od charyzmy wokal panny Black i w końcu fatalna wstawka rapowa, którą niektórzy recenzenci – z powodu znacznej różnicy wieku między wokalistką a raperem – określili jako "obleśną".

Piosenka brzmi jakby była niezamierzonym żartem ze współczesnego teen-popu, wokalistów w rodzaju Justina Biebera i Katy Perry. Większość krytyków muzycznych nie pozostawiła na nim suchej nitki, ale znaleźli się też obrońcy, choćby w postaci wpływowego Simona Cowella, prowadzącego brytyjski program "X-Factor". Jeden z recenzentów uważa utwór za intrygujący, bo "Rebecca ze swoim przedziwnym timbre brzmi jak kosmita, który postanowił wejść w skórę amerykańskiej nastolatki". Internet pełen jest już parodii "Friday" (w rolę wykonawcy wciela się m.in. Bob Dylan; inna wersja została zrobiona w stylu minimalistycznego kompozytora, Steve’a Reicha).

Sama wokalistka nie przejmuje się specjalnie głosami "haterów". Niedawno na antenie telewizyjnej stacji ABC wykonała piosenkę w wersji akustycznej i poszło jej... przyzwoicie (choć okropieństwa tekstu i kompozycji wersja na pianino i gitarę jednak nie przysłoniła). Większość dochodów ze sprzedaży singla na iTunes (w tej chwili utwór plasuje się w 5 dziesiątce sprzedaży Billboardu) zamierza przeznaczyć na pomoc szkolnym programom artystycznym oraz ofiarom japońskiego trzęsienia ziemi.  

(kow)

Czytaj także

Triumf Lady Gagi na ceremonii EMA

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2010 03:50
Lady Gaga zgarnęła trzy statuetki podczas ceremonii rozdania Europejskich Nagród Muzycznych (EMA) stacji MTV. Nagrodę w kategorii najlepszy polski artysta otrzymał zespół Afromental.
rozwiń zwiń