X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Wpływowi Radiogłowi

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2009 21:35
Umilając czas oczekiwania na poznański koncert przypominamy dlaczego popularni Radiogłowi uznawani są za jeden z najbardziej wpływowych zespołów dwóch ostatnich dekad.

Już tylko godziny dzielą nas od jednego z najbardziej wyczekiwanych przez polską publiczność koncertów ostatnich lat.

RadioheadRadioheadEMI Music Poland

Ostatni raz grupa Radiohead gościła w Polsce w 1994 roku przy okazji sopockiego festiwalu Marlboro Rock In. Chłodne przyjęcie i niedociągnięcia organizacyjne tamtej imprezy sprawiły, iż brytyjski kwintet, który od tego czasu stał jednym z najważniejszych zespołów w historii rocka, przez 15 lat omijał nasz kraj. Tym razem ma być inaczej.

Zgodnie z harmonogramem we wtorkowy wieczór na scenie umieszczonej w poznańskim parku Cytadela grupa ma się pojawić około godziny 21. Umilając to świąteczne oczekiwanie przypominamy dlaczego popularni Radiogłowi uznawani są za jeden z najbardziej wpływowych zespołów dwóch ostatnich dekad.


 


 

W 2006 roku znany z reggae’owej przeróbki albumu grupy Pink Floyd "Dark side of the moon" kolektyw Easy Star All – Stars wziął na warsztat płytę "Ok Computer". W efekcie powstał krążek zatytułowany "Radiodread" będący dubowym odwzorowaniem tego kultowego wydawnictwa. W projekcie wzięli udział popularni reggae’owi wokaliści jak Horace Andy, Suggar Minott czy Toots&the Maytals. Album znalazł uznanie w oczach muzyków Radiohead. Johnny Greenwood określił go mianem "szczerze zdumiewającego".


Easy Star All – Stars "Paranoid Android"


W 2007 roku ukazała się kolejna płyta będąca hołdem dla "OK Computer". Okazją stała się dziesiąta rocznica powstania krążka. Na "OKX: A Tribute to Ok Computer" na którym zachowano oryginalną kolejność piosenek pojawili się artyści tacy jak Vampire Weekend, Cold War Kids czy goszcząca w tym roku na Off Festivalu Marissa Nadler, która jak przystało na królową dream folku piosencę "No surprises" nadała oniryczny klimat.


Marissa Nadler "No Surprises"


Włączając do swojej koncertowej setlisty utwór "Reckoner" duet Gnarls Barkley pozostał wierny muzycznemu oryginałowi, jednakże za sprawą natchnionego śpiewu Cee Lo piosenka nabrała dodatkowej soulowej mocy dzięki czemu to stosunkowo mało innowacyjne wykonanie śmiało można uznać za jedną najbardziej udanych przeróbek piosenek Radiohead.


Gnarls Barkley "Reckoner"


[----- Podzial strony -----]Dowodzony przez przypominającego wyglądem Rumcajsa Mata Weddla zespół Obadiah Parker zasłynął dzięki folkowej przeróbce hitu Outkast "Hey Ya". Podobnie sentymentalne tony sympatyczna grupa z Arizony tchnęła w zimny i techniczny w pierwowzorze utwór "Idioteque" wykonując go z iście romantycznym rozmachem.


Obadiah Parekr "Idioteque"


Na koniec prezentujemy dwie wersje piosenki "Creep", pierwszego wielkiego przeboju w dorobku ekipy Thoma Yorka będącego zarazem najczęściej kowerowanym utworem z repertuaru grupy. Po ten hymn nieprzystosowanych i nieszczęśliwie zakochanych do dziś sięgają rzesze domorosłych wokalistów, ale też popularni artyści jak Moby czy sam książę popu Prince. My proponujemy dwie orkiestrowe adaptacje tej piosenki. Pierwszą w wykonaniu grupy Weezer zagraną z towarzyszeniem licznej grupy amatorskich muzyków oraz niezwykle emocjonalne wykonanie szwedzkiego wokalisty Timo Räisänena w aranżu na kameralną orkiestrę.


Weezer "Creep"

 
Timo Räisänen "Creep"