Przez ostatnie miesiące w trójkowym "Programie Alternatywnym" Mikołaj Ziółkowski ogłaszał kolejnych artystów, którzy zagrają na jubileuszowej 10. edycji Open'era. W przedfestiwalowym podsumowaniu przygotowań w audycji Agnieszki Szydłowskiej dyrektor imprezy zdradził, iż ostateczna cyfra na rachunku za Open'era 2011 prezentuje się naprawdę imponująco.
- Budżet tegorocznych artystów jest największy w historii jakichkolwiek wydarzeń muzycznych w Polsce. Dodane budżety z roku 2008 i 2009 są mniejsze niż budżet tegorocznego Open’era. Pobiliśmy wszystkie możliwe rekordy. Nasi artyści są w tej chwili najdroższymi artystami występującymi na świecie, może poza Rolling Stones i U2. Raz na 10 lat można sobie na to pozwolić. To jest dziesięciolecie, które trzeba obejść hucznie – mówił Mikołaj Ziółkowski na antenie Trójki.
Jednocześnie dyrektor Open’era zdradził, iż tegoroczna edycja festiwalu zamknie pewien rozdział w jego historii, zaś kolejne wydania gdyńskiej imprezy, będą miały zupełnie inny charakter.
W audycji Ziółkowski ogłosił również skład dj-skiej sceny festiwalu Beat Stage, na której wystąpią: Bueno Bros, którzy zasłynęli remixami ostatniego albumu grupy Hey; Catz 'N Dogz, remiksujący m.in. Kings Of Leon i Friendly Fires w najlepszym stylu tech-house; Club Collab, promujący w Polsce najnowsze osiągnięcia sceny elektronicznej, Daniel Drumz, krakowski dj, producent i turntablista, autor popularnych mixtapeów i remixów; inny krakowiak Eltron John.
Na scenie wystąpią też prawdziwe instytucje na polskiej scenie elektronicznej – Envee, Harper, Mr.Lex & Novika, brutalno – house'owi Junkie Punks, warszawscy producenci i didżeje Last Robots, związani ze sceną klubową od ponad dekady, utytułowani przez DJ Magazine Mentalcut, czołowi polscy dubstepowcy My Head Is Dubby i DJ Spox, popularyzujący wszelkie odmiany muzyki bassowej: od fidget house po techno.
Aby wysłuchać Mikołaja Ziółkowskiego podsumowującego przygotowania do tegorocznej edycji festiwalu wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku w boksie „Posłuchaj”.
Prezentujemy krótki przewodnik po praktycznej stronie festiwalu:
1. Można skorzystać z FESTIWALOWEGO KARNETU SKM (termin ważności: 30.06 godz. 12:00 - 04.07 godz. 08:00), który za 16 PLN, można kupić w internetowym sklepie Alter Art lub na terenie festiwalu w punkcie SKM.
2. Wejście główne dla pieszych jest od ul. Zielonej. Uwaga! Do wjazdu od strony ul. Zielonej są uprawnione tylko osoby z ważną opaską oficjalnego pola namiotowego, mieszkańcy osiedla Babie Doły (na podstawie meldunku); oficjalne autobusy festiwalowe; pracownicy jednostki wojskowej; goście VIP; akredytowane media.
3. AUTOBUSY: bezpłatne autobusy kursujące wahadłowo od Dworca Głównego w Gdyni na Lotnisko Gdynia-Kosakowo (przystanek od ulicy Zielonej) są zapewnione jak w poprzednich latach. Kursują bez przerwy co kilka minut, aż do zakończenia imprezy w danym dniu. Na teren festiwalu można dojechać również autobusami miejskim linii 209 i 109.
4. TEREN FESTIWALU jest otwarty codziennie od godziny 16:00 do 4:00. NIE ZABIERAJ NA TEREN: Aparatów cyfrowych o matrycy większej niż 5.0 MPix. Niedozwolone jest wnoszenie sprzętu foto mogącego mieć profesjonalne zastosowanie, np. lustrzanek małoobrazkowych, lustrzanek cyfrowych, aparatów średnio- i wielkoformatowych itd.; Parasolek ze spiczastym zakończeniem; Niebezpiecznych przedmiotów (noży, ostrych narzędzi, gazu, broni, znaczników laserowych etc.); Alkoholu, narkotyków, etc. Zjaw się na festiwalu dużo wcześniej, ok. 2 godziny przed początkiem upatrzonego koncertu. Unikniesz kolejek.
5. WYMIANA BILETÓW NA OPASKI: bilety jednodniowe i karnety podlegają wymianie na identyfikatory w formie opaski. Punkty wymiany biletów na opaski znajdują się przed wejściem na teren festiwalu (czynne od 30 czerwca od godziny 10.00). Dodatkowy punkt znajduje się przy Dworcu Głównym w Gdyni (można tu wymienić wszystkie bilety, poza biletami VIP i elektronicznymi oraz karnetami z polem namiotowym) – czynne od 29.06: 9:00-21:00, 30.06: 9:00-24:00; 1.07: 9:00-24.00; 2.07: 9:00-24:00; 3.07: 9:00-21:00. Aby uniknąć kolejki w dodatkowym punkcie wymiany biletów na opaski przy Dworcu Głównym w Gdyni, wymień ją przed wejściem na festiwal.
6. Środkami płatniczymi na terenie Heineken Open’erFestival są karty MasterCard PayPass, w tym ALTER kART, oraz bony festiwalowe (jeden bon = 3 PLN). Bony kupisz wyłącznie na terenie festiwalu w kasach festiwalowych, nie kupuj ich od osób prywatnych – bony są zabezpieczone, dlatego podrobione nie będą uznawane przez sprzedawców. Na terenie festiwalu będzie można płacić bonami i wszystkimi kartami zbliżeniowymi w technologii MasterCard® PayPass™. Jak co roku przygotowaliśmy specjalną edycję co-brandingowej karty zbliżeniowej MasterCard® PayPass™. Karty będą doładowane na kwotę 120 PLN. W odróżnieniu od lat poprzednich, karty nie będzie można doładować na terenie festiwalu. Będzie jedynie możliwość sprawdzenia salda. ALTER kART z poprzednich festiwali również będą honorowane. Aby zasilić swoją ALTER kARTę, wystarczy zrobić przelew, wpłacić środki w banku albo na poczcie na rachunek podany na odwrocie karty. Poza festiwalami możesz używać wszystkich ALTER kART jak normalnej karty płatniczej. Dlatego nie wyrzucaj regulaminu i PINu, który dołączony jest do każdej karty!
7. CAMPING w tym roku został powiększony kolejny raz – wszyscy na pewno się zmieszczą! Pole mieści już ok. 20 000 osób. POLE NAMIOTOWE działa od 29 czerwca od godziny 12:00 do 4 lipca do godziny 12:00. Jest dostępne dla osób, które wykupiły karnety z polem namiotowym- całodobowy punkt gastronomiczny, punkt sprzedaży napojów, bankomat oraz kasy festiwalowe, w których można nabyć ALTER kART oraz bony festiwalowe. Osobom, które chcą przyjechać na festiwal camperem lub przyczepą, udostępniamy specjalną przestrzeń na blisko 70 pojazdów. Na polu namiotowym znajduje się EKO PUNKT ŁADOWANIA TELEFONÓW, zasilany na dwa sposoby – poprzez wiatrak oraz panel solarny. AKCJA EKOLOGICZNA na festiwalu jest zresztą rozbudowana, jak nigdy dotąd. Zorganizowane będzie 5 punktów selektywnej zbiórki plastiku, z których część będzie wyposażona w specjalnie sprowadzone prasy do zgniatania plastikowych kubków. Wszystkie odpady trafiają do strefy segregacji. Na wystawie edukacyjnej można bliżej poznać naszego festiwalowego przyjaciela – WWF. Partnerem działań ekologicznych na terenie festiwalu jest Heineken.
8. WI - FI. Po raz pierwszy na festiwalu w Polsce, w wybranych punktach festiwalowi goście będą mieli dostęp do bezprzewodowego Internetu. Będą to cztery punkty spotkań (Meeting Points). Internet w każdym z punktów na terenie festiwalu ma zasięg w promieniu 45 m, a w punkcie na polu namiotowym – w promieniu 20 m. Dostęp do Internetu – stacjonarnego - będzie także w kafejce Klubu Alter Art. Uwaga! W festiwalowej sieci zablokowane będą strony p2p i o tematyce "dla dorosłych".
9. INFORMACJE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Na terenie festiwalu zostaną zbudowane platformy z widokiem na sceny. Specjalni opiekunowie pomogą wszystkim zainteresowanym osobom na nie dotrzeć.
Open'er Festival odbędzie się w dniach 30 czerwca – 3 lipca 2011 roku, w Gdyni, na lotnisku Gdynia–Kosakowo (Lotnisko Babie Doły, Kosakowo).
Przypomnijmy, że podczas 10. edycji Open'era (30 czerwca – 3 lipca) wystąpią m.in.: Prince, Coldplay, The Strokes, Pulp, M.I.A., Youssou N'Dour, Big Boi, Primus, Foals, Hurts, The National, Simian Mobile Disco, Kate Nash, These New Puritans, The Wombats, Paolo Nutini, Caribou, Cut Copy, Fat Freddy's Drop, James Blake, Two Door Cinema Club, Deadmau5, Crystal Fighters, Abraham Inc., D4D, Pustki, The Black Tapes, Paristetris, Marcelina, Neony, Gooral, Igor Boxx i Snowman.