X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Pati Yang - "Faith, Hope & Fury"

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2009 10:35
Na małej scenie w ponurej knajpie tłoczy się kilka kobiet. Słabe światło i obraz imitujący narkotyczne wizje nie pozostawiają złudzeń – to nie miejsce dla grzecznych dzieci.

Jeśli dodać do tego konwulsyjne ruchy wokalistki i ciężki bit, całość zacznie budzić trwogę.

Właśnie taki mroczny obraz jawi się w teledysku do "Stories From Dogland", utworu promującego trzecią płytę Pati Yang. Płytę, na którą fani czekali blisko cztery lata. Patrycja Hilton debiutowała krążkiem "Jaszczurka" wydanym w 1998 roku. Łatwo więc zauważyć, że artystka nie jest specjalnie płodna artystycznie. Trudno jednak uznać to za zarzut, bowiem Pati hołduje zasadzie "mniej, ale lepiej" i zdecydowanie stawia na jakość.

Na "Faith, Hope & Fury" w jakiś sposób kontynuuje drogę obraną na płycie "Experiments In Violent Light" nagranej wspólnie z mężem Stephenem Hiltonem pod szyldem FlyKKiller. Mniej tutaj jednak właściwej tamtemu projektowi agresywnej elektroniki, więcej klubowego, tanecznego brzmienia, charakterystycznego dla Roisin Murphy i Moloko. Nie ma jednak mowy o zrzynaniu, twórczość Yang przybiera znacznie ciemniejsze barwy i jest owocem twórczej wizji Patrycji, a także Stephena Hiltona – producenta albumu.

Tytuł krążka nawiązuje do trzech cnót boskich z religii chrześcijańskiej. Pati pozostawia "wiarę" i "nadzieję", wymieniając "miłość" na "szał". Z czystym sumieniem można dodać słowo "groza", bo choć "Faith, Hope & Fury" ma w sobie taneczny potencjał, jest przede wszystkim materiałem, nad którym unosi się aura niepokojącej tajemnicy. Słychać to nawet w łagodnej z pozoru balladzie "Coming Home". Gościem Patrycji w wieńczącej krążek kompozycji jest Stanisław Soyka, który ozdobił utwór grą na fortepianie. Polski muzyk nie jest jedynym gościem artystki. W "A Little Wrong" słychać austriackiego pianistę jazzowego Joe Zawinula, a w "The Boy In Your Eyes" na gitarze gra Leo Abrahams. Ten ostatni w przeszłości kilkakrotnie pracował z Pati.

Mimo syntetycznej elektroniki, "Faith, Hope & Fury" zaskakuje potężnym ładunkiem emocjonalnym. Yang straszy ("Stories From Dogland"), ale i uspokaja ("Outside"). Bywa też roztańczoną imprezowiczką ("Supernatural"). Warto zapoznać się z tą płytą, choćby przez wzgląd na jej nietuzinkowość. I trzeba się cieszyć, bowiem na czerwiec planowana jest premiera kolejnego dziecka Pati. Tym razem będzie to druga płyta FlyKKiller.

 

Maciek Kancerek
Czytaj także

Tori Amos - "Abnormally Attracted To Sin"

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2009 12:01
Twórczość Tori Amos ewoluowała na przestrzeni lat.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Ramona Rey - "Ramona Rey 2"

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2009 11:41
Połamane bity i szaleńcze frazowanie w opozycji do gładkich popowych konwenansów, remiksy Bomb The Bass i Ricardo Villalobosa, profesjonalne klipy kręcone za wielką wodą – a wszystko to realizowane bez menedżera i wsparcia dużej wytwórni.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Róisín Murphy – "Overpowered"

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2008 02:41
Dziś ciężko uwierzyć, że Róisín Murphy wcale nie planowała swojej kariery od wczesnych lat życia, a dzieciństwa nie spędziła na bieganiu z lekcji śpiewu na lekcje tańca, w międzyczasie pokazując się na kilku castingach.
rozwiń zwiń