Od 2005 roku Veronica Vasicka w ramach nowojorskiego labelu Minimal Wave Records wskrzesza pamięć o artystach, którzy na przełomie lat 70. i 80. chwycili za analogowe syntezatory i automaty perkusyjne. Nurt minimal wave rozwinął się głównie w Europie i USA, gdzie młodzi muzycy korzystając z dostępności i stosunkowo niskiej ceny maszyn elektronicznych, głównie Rolandów, Korgów, Yamah i Moogów zaczęli nagrywać w przerabianych na amatorskie studia pokojach.
Działaniom tym od początku przyświecała idea DIY. Kasety i winyle, oprawione ręcznie wykonanymi okładkami, produkowano w niewielkich nakładach, które następnie rozchodziły się wśród miłośników elektroniki z pominięciem sklepowego obiegu, głównie za pośrednictwem poczty. Dziś nagrania z tamtych czasów to prawdziwe białe kruki. Wydana na początku roku w barwach hip hopowego Stones Throw Records, a wyselekcjonowana przez Vasicką składanka "Miniamal Wave Tape vol.1" przypomina największe szlagiery tego gatunku. O albumie w Programie Alternatywnym (Trójka) opowiedział Bartek Chaciński.
Linear Movement
Oppenheimer Analysis