Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
migracja
migrator migrator 14.12.2009

"DGP": koniec reklam "przeraźliwie brzmiących"

Telewizje będą miały obowiązek dokładnego sprawdzenia wszystkich reklam tak, aby nie były głośniejsze niż programy, przy których są nadawane.

Koniec z głośnymi reklamami, które od lat irytują widzów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Telewizje będą miały obowiązek dokładnego sprawdzenia wszystkich reklam tak, aby nie były głośniejsze niż programy, przy których są nadawane. Krajowa Radia Radiofonii i Telewizji przyjmie we wtorek rozporządzenie, które nałoży na polskie stacje dokładne skontrolowanie każdego spotu.

"Dziennik Gazeta Prawna" wyjaśnia, że nowe przepisy nie wejdą w życie od razu. Nadawcy i agencje reklamowe będą mieli pół roku na dostosowanie się do nich. KRRiT chce, by "dźwięki reklamowe nie były przeraźliwie brzmiące".

Przewodniczący Rady Witold Kołodziejski ostrzega, że dysponuje ona odpowiednimi instumentami, aby ukarać tych nadawców, którzy nie dostosują się do zaleceń. "Nie chodzi tylko o upomnienia czy kary finansowe, ale też sankcje związane z telewizyjną koncesją" - ostrzega Kołodziejski.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)