Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
migrator migrator 22.03.2010

Kilkadziesiąt firm rządzi supermarketami

Kilkadziesiąt firm dyktuje dużym sieciom handlowym warunki sprzedaży - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Im silniejszą pozycję ma producent na rynku, tym więcej może wynegocjować od supermarketu.

Według dziennika, prawdziwi potentaci mogą sobie pozwolić na przedstawienie takiej oferty, że sklepy ulegają ich dyktatowi. Bo nie przyciągną klientów, jeśli nie zaoferują produktów najbardziej znanych i popularnych.

"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że w Polsce jest kilkudziesięciu dostawców istotnych marek. Wśród producentów, z którymi muszą się liczyć supermarkety, jest coraz więcej polskich marek. Ci producenci mogą wynegocjować od sklepu między innymi eksponowaną pozycję na regale, udział sieci w kosztach promocji, wyższe marże niż sklep i niższe opłaty półkowe.

ag, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)