Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Agnieszka Kamińska 21.07.2010

Przewoźnicy muszą zadbać o niepełnosprawnych

Przewoźnicy nie powinni odmawiać niepełnosprawnym usług lub informować, dlaczego nie mogą z nich skorzystać - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Przewoźnicy muszą zadbać o niepełnosprawnychfot. east news

Osoby niepełnosprawne nie mogą być dyskryminowane w dostępie do środków transportu.

Ze względu na stan zdrowia i szczególne potrzeby osobom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia, w tym przede wszystkim ulgi na przejazd środkami publicznego transportu - pisze gazeta.

Z tych samych powodów ich możliwość podróżowania może być jednak także ograniczona. W takich sytuacjach przewoźnik powinien udzielić niepełnosprawnym informacji o przyczynach takich ograniczeń i wskazać możliwość skorzystania z innych usług.

Gazeta przypomina, że na obszarze UE przewoźnik lotniczy lub organizator wycieczek nie może odmówić przyjęcia rezerwacji na lot i zabrania na pokład osoby niepełnosprawnej lub osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. Również przedsiębiorstwa kolejowe i zarządcy stacji są zobowiązani do ustanowienia takich zasad korzystania z przewozu, aby nie dyskryminowały one niepełnosprawnych.

agkm