Okazuje się, że nie! Prawdziwych promocji jest bardzo niewiele. A jednak ulegamy reklamom i długie godziny spędzamy w centrach handlowych.
– Prawdziwe promocje nie dzieją się w Black Friday czy Cyber Monday, ale w ciągu roku. Dobrym przykładem jest kupowanie kurtki zimowej na wiosnę. Konsumenci nie zdają sobie z tego sprawy – mówi prof. Andrzej Falkowski, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS. – Nasza mentalność dąży do mentalności wolnego rynku. Sprzedawcy w Polsce będą dostosowywać się do trendów krajów zachodnich – dodaje.
– Black Friday i Cyber Monday są rozgrzewką przez grudniem, czyli najgorętszym okresem w roku – podkreśla Anna Zachara-Widła z Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Na rynku można zaobserwować część sprzedawców, która stosuje różne triki i podwyższa ceny przed czarnym piątkiem, ale nie jest to powszechna taktyka – dodaje.
Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której oprócz ekspertów swoje zdanie wyrazili także nasi Słuchacze.
***
Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: prof. Andrzej Falkowski (psycholog biznesu, Uniwersytet SWPS), Anna Zachara-Widła (Polska Rada Centrów Handlowych),Edyta Kochlewska (dlahandlu.pl), Małgorzata Cieloch (rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), Andrzej Roter (prezes zarządu Związku Przedsiębiorstw FInansowych), Andrzej Faliński (prezes stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego)
Data emisji: 3.12.2019
Godzina emisji: 12.08
kw
Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji: