Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Piotr Radecki 23.09.2020

Raport: kupowanie w czasach pandemii

KPMG opublikował raport o zwyczajach konsumenckich w czasie pandemii koronawirusa. Czy i w jaki się sposób zmieniły, a także czy sprzedawcy skutecznie na nie zareagowali? 

Pandemia poważnie wpłynęła na budżety domowe. – 44 procent gospodarstw deklaruje, że ich sytuacja finansowa się pogorszyła albo znacząco pogorszyła. W tej sytuacji ograniczają wydatki do tych niezbędnych – mówi Andrzej Musiał z KPMG. – A nawet, jeżeli sytuacja finansowa w gospodarstwie się nie zmieniła, pojawia się niepokój. I, myśląc o przyszłości, kupujący ograniczają wydatki na większe zakupy – dodaje.


Posłuchaj
03:36 2020_09_23 16_15_06_PR3_Do_Trojki_zaprasza_Piotr_Lodej.mp3 Co i jak Polacy kupują w czasie pandemii? (Do Trójki zaprasza Piotr Łodej)

– Zazwyczaj polski konsument bardzo zwraca uwagę na cenę. A w sytuacji takiej niepewności, którą teraz mamy, zwraca jeszcze mocniej. Na pewno nie będziemy kupować dużo byle jakich produktów, tylko takie, które posłużą nam dłużej. Jednak ich cena musi być odpowiednia na naszą kieszeń – tłumaczy dr Jolanta Tkaczyk, ekspert ds. konsumenckich z Akademii Leona Koźmińskiego.

***

Tytuł audycji: Do Trójki zaprasza Piotr Łodej
Autorka materiału reporterskiego: Małgorzata Jakubowska
Data emisji: 23.09.2020
Godzina emisji: 16.15

pr-mk