Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Piotr Grabka 17.05.2014

Polska szkoła w Chmurze? Cyfrowa rewolucja już się zaczęła

- Chciałbym zarazić społeczeństwo ideą prof. Sysło, że realizacja podstawy programowej informatyki powinna odbywać się na wszystkich innych lekcjach. Na zajęciach komputerowych uczyć powinno się natomiast algorytmiki i podstaw programowania - mówił w Jedynce Tomasz Łukawski, dyrektor SP nr 3 w Ząbkach.
Polska szkoła w Chmurze? Cyfrowa rewolucja już się zaczęłaGlow Images/East News

W 2013 roku zakończył się rządowy program "Cyfrowa szkoła”. Za modelowy przykład jego realizacji może uchodzić SP nr 3 im. Małego Powstańca w Ząbkach.

- Zależało mi przede wszystkim na tym, żeby nowoczesne technologie nie przeszkadzały nauczycielom w pracy. Odbywało się to etapami. Pierwszym z nich było wprowadzenie dziennika elektronicznego jako jedynej formy prowadzenia dokumentacji w szkole. Następnym etapem było wprowadzenie tablic interaktywnych. Muszę przyznać, że zrobiłem to trochę na siłę, po prostu autorytatywnie zdjąłem w salach tablice kredowe. Nauczyciele szybko przyzwyczaili się do tej zmiany, ponieważ zobaczyli, że nie ma odwrotu od tablic interaktywnych - tłumaczył w "Naukowym zawrocie głowy" dyrektor Tomasz Łukawski.

Szkoła w Chmurze to jednak nie tylko tablice interaktywne w każdej sali, stosowanie komputerów na innych lekcjach niż zajęcia komputerowe i zaangażowani nauczyciele, którzy opanowali metody nauczania pozwalające na ocenę postępu ucznia. - To także wyniesienie sieci strukturalnej poza szkołę. Dzięki temu dziecko ma dostęp do swoich zasobów z każdego miejsca na świecie - podkreślał gość radiowej Jedynki, który jest również nauczycielem informatyki w kierowanej przez siebie szkole.

W sobotę 17 maja obchodzony jest Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego, któremu patronuje Polskie Radio.

Rozmawiała Dorota Truszczak.

pg/ag