Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Ula Czerny 18.04.2013

Matury 2013: dlaczego uczniom nie idzie z matematyką?

Wiele zależy od nauczyciela, od zadań w podręcznikach. - Warto już w przedszkolu podsuwać dzieciakom gry logiczne, łamigłówki, proste zadania. Ważne: wszystko w formie zabawy - mówi nauczyciel matematyki w Jedynce. Wtedy przyszli maturzyści nie zniechęcą się do przedmiotu.
Matury 2013: dlaczego uczniom nie idzie z matematyką?Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Co zrobić, by nie było kłopotu z matematyką w szkole? Rozmowa z Dariuszem Kulmą (Cztery Pory Roku/Jedynka)
Czytaj także

Już za niespełna miesiąc licealiści przystąpią do egzaminu maturalnego z matematyki – w zeszłym roku nie zdało jej aż 21% uczniów! Czy da się matematykę polubić, oswoić i przyswoić? Czy matematyka naprawdę jest dla wszystkich?
Jest. Badania nad zdolnościami matematycznymi uczniów w Polsce wykazały, że przedszkolaki w 50% są uzdolnione matematycznie, ale w drugim semestrze pierwszej klasy podstawówki zostaje już około 25%.
Przyczyną są źle pomyślane ćwiczenia w podręcznikach. W pierwszych latach nauki matematyka powinna być zabawą. - Na przykład odkrywamy co się dzieje z sześcianem, rozcinamy go, bawimy się nim, inaczej go układamy. To pochłania dzieci, matematyka ma być przyjazna - tłumaczy gość "Czterech Pór Roku", nauczyciel roku 2008 Dariusz Kulma.
Matematyk jest organizatorem i pomysłodawcą ogólnopolskiego konkursu matematycznego współfinansowanego z funduszy unijnych – "Matematyka innego wymiaru".
Z Dariuszem Kulmą rozmawiał Roman Czejarek