Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 14.12.2013

Polskie firmy uczą się w Dolinie Krzemowej

Trzy tygodnie w Dolinie Krzemowej to nagroda dla młodych firm (start upów) z Polski, które zaprezentują najlepszy pomysł na biznes. O swoich doświadczeniach z pobytu w USA mówi Michał Sadowski z firmy z Brand24.
Polskie firmy uczą się w Dolinie KrzemowejGlowimages.com


- Wyjazd do USA dał nam lepszy niż kiedykolwiek obraz tamtejszego rynku. Seria spotkań z potencjalnymi klientami pozwoliła z jeszcze większym optymizmem spoglądać w przyszłość naszej ekspansji w USA –mówi Michał Sadowski.

-Dziura w rynku, którą próbujemy zagospodarować nie tylko istnieje, ale jest większa niż się spodziewaliśmy – dodaje Sadowski. W styczniu Brand24 rozpoczyna sprzedaż produktu w USA – zapowiada.

Dodaje, że jego firma dostarcza narzędzi informatycznych do monitorowania marek i produktów w sieci. Firma obsługuje aktualnie kilkaset marek w tym takie podmioty jak Intel, Panasonic, IKEA, Air France czy Raiffeisen Polbank

Co zrobić, by wyjechać do Krzemowej Doliny

-Trzeba przede wszystkim trafić do programu „Ready to Go”, (www.readytogo.przedsiebiorca.pl). Program skierowany jest do innowacyjnych startupów funkcjonujących w ramach ogólnopolskiej sieci AIP Business Link, których celem jest rozszerzenie działalności na rynki globalne – mówi Aureliusz Górski z AIP Business Link.

- To jest program, który ma zmienić perspektywę myślenia, dać szansę łyknięcia tego ducha przedsiębiorczości, który w Dolinie Krzemowej fruwa w powietrzu, a w Polsce trzeba go gdzieś mocno szukać – mówi Górski. - To jest program, który transformuje bardzo mocno myślenie o swoim biznesie – dodaje.

Wyjazd za pieniądze Unii

- Nie dyskredytujemy nikogo, bo wyjazd jest finansowany całkowicie ze środków unijnych, co oznacza, ze może sobie pozwolić na ten wyjazd każda firma, bez względu na jej status finansowy, byleby miała dobry produkt – informuje Sadowski. I zachęca: - Czyli masz dobry produkt, zapraszamy, chętnie na produkt spojrzymy, pod kątem, czy jesteśmy gotowi do tego, by go wesprzeć  - mówi.

Już w lutym kolejny wyjazd

Ready to Go jest programem cyklicznym. Kolejna edycja i szansa na poznanie amerykańskich przedsiębiorców, mentorów i inwestorów nastąpi już w lutym 2014 roku.

Program został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

www.readytogo.przedsiebiorca.pl
www.bl.przedsiebiorca.pl

W pierwszej edycji, po wstępnych eliminacjach wyjechały do Doliny Krzemowej: Migam.pl, Phenicoptere, Brand24 i Quantum Lab, które nawiązały w ten sposób współpracę z partnerami globalnymi.

Ready to Go realizowanym przez AIP Business Link (Polska) przy współpracy z US Market Access Center oraz Silicon Valley Acceleration Center.

gra