Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR / PAP
Anna Wiśniewska 16.01.2017

Firmę można założyć również przez telefon. Nowa możliwość dla przedsiębiorców

Od poniedziałku firmę można założyć także przez telefon, poinformowało Ministerstwo Rozwoju. To kolejne z ułatwień dla przedsiębiorców przygotowane przez resort, które ma pomóc w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Posłuchaj
  • Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju Sebastian Christow: w trakcie rozmowy telefonicznej konsultant wyjaśnia zasady rejestracji działalności gospodarczej (IAR)
  • Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju Sebastian Christow: po takiej rejestracji przedsiębiorca otrzyma na telefon kod rejestrujący (IAR)
Czytaj także

Usługa telefonicznej rejestracji działalności gospodarczej dostępna jest pod numerem 801 055 088.

Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju, Sebastian Christow powiedział, jak działa nowy sposób rejestracji. W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant wyjaśnia zasady rejestracji działalności gospodarczej, przyjmuje dane niezbędne do wypełnienia wniosku i wprowadza je do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Kod rejestrujący z numerem wniosku

Po takiej rejestracji przedsiębiorca otrzyma na telefon kod rejestrujący z numerem wniosku. Z nim może udać się do urzędu gminy, gdzie urzędnik wydrukuje wniosek i przedłoży do podpisu. Właściciel firmy może również skorzystać z telefonicznego powiadamiania o zbliżających się ważnych terminach oraz istotnych zmianach w przepisach.

Wcześniej przeprowadzono program pilotażowy. Od poniedziałku usługa jest ogólnodostępna.

Różne możliwości rejestracji firmy

- Istnieją różne możliwości rejestracji firmy: można zrobić to w urzędzie, przez internet, a teraz i przez telefon - powiedział wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. - Otwieramy kolejny kanał w kontakcie z naszym klientem, czyli przedsiębiorcą, który chce zarejestrować działalność gospodarczą - dodał.

- Niektórzy wolą zadzwonić i porozmawiać z człowiekiem - nie z maszyną, ponieważ potrzebują więcej informacji. Z pomocą konsultanta mogą też liczyć na uniknięcie błędów w wypełnieniu wniosku. I taką dostają możliwość - wskazał wiceminister.

Nowe usługi realizuje Centrum Pomocy Przedsiębiorcy biznes.gov.pl, nadzorowane przez Ministerstwo Rozwoju. Celem podjętych działań jest informowanie przedsiębiorców oraz pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.

Tadeusz Kościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju:

Źródło: Newseria

IAR/PAP, awi