Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 06.05.2017

PARP: 430 mln euro na tworzenie sieciowych produktów. Kto może skorzystać ze wsparcia?

Ze wsparcia na tworzenie sieciowych produktów mogą korzystać przedsiębiorcy, którzy na terenie Polski Wschodniej - w oparciu o regionalne specjalizacje wspólne dla dwóch województw - opracują projekt, który będzie miał szersze oddziaływanie.
Posłuchaj
  • Od regionalnych specjalizacji zależy także rodzaj projektów, jakie mogą liczyć na to wsparcie, wyjaśnia w radiowej Jedynce Maciej Berliński z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Sylwia Zadrożna, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Od regionalnych specjalizacji zależy także rodzaj projektów, jakie mogą liczyć na to wsparcie, wyjaśnia Maciej Berliński z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

-  Mamy 7 regionalnych specjalizacji. Jest to żywność i produkty spożywcze, ekologia, turystyka, medycyna i zdrowie, energetyka, technologie informacyjno-telekomunikacyjne, budownictwo i produkcja maszyn i urządzeń. W ramach tych regionalnych specjalizacji mogą być realizowane projekty – podkreśla gość radiowej Jedynki.

Jakie warunki muszą spełniać przedsiębiorcy?

Projekty muszą być realizowane na terenie Polski Wschodniej, ale są inne warunki, jakie muszą spełnić przedsiębiorcy, aby się o takie wsparcie ubiegać.

-  Minimalna wartość projektu, zgodnie ze zmienionymi kryteriami, obecnie wynosi 10 mln zł. Minimalny udział wydatków inwestycyjnych w całkowitych kosztach inwestycji to jest 80 proc. Oczywiście projekt musi być realizowany przez konsorcjum, minimum 3 podmioty. W ramach tych podmiotów musi być zidentyfikowany lider projektu, który będzie ponosił co najmniej 30 proc. wydatków. Wartość maksymalna projektu, który może być złożony w ramach tego działania, nie może przekroczyć 50 mln euro, czyli nie może to być duży projekt w rozumieniu unijnym. Jednocześnie zakres tego projektu musi być innowacyjny, przynajmniej na poziomie kraju, oraz skala oddziaływania tego projektu musi być ponadregionalna, czyli musi przyciągać uwagę klientów spoza Polski Wschodniej. W ramach tych projektów muszą również powstać miejsca pracy. Dla każdego projektu jest to minimum 10 miejsc pracy – wylicza Maciej Berliński.

Na realizację tych projektów w trzecim konkursie przeznaczono 430 milionów euro.

Sylwia Zadrożna, awi