W ramach projektu nazwanego "Mały BEV (akumulator elektryczny)" inżynierowie koncernu ścigają się, aby opracować samochód o całkowicie zasilanym akumulatorze wielkości Polo, który będzie dostępny za 20 000–25 000 euro (24 000–30 000 dolarów).
Dzięki temu będzie tańszy niż elektryczny samochód Volkswagena ID.3, który trafił do sprzedaży we wrześniu. Volkswagen nie podał szczegółów, jak pojazd może wyglądać, kiedy może zostać uruchomiony ani gdzie może zostać zbudowany.
Nowy "zielony cel" w Europie to 60 proc. aut elektrycznych sprzedawanych do 2030 r. Producent samochodów powiedział, że bardziej rygorystyczne cele Unii Europejskiej w zakresie emisji zmuszają do zwiększenia udziału pojazdów hybrydowych i elektrycznych w sprzedaży samochodów w Europie do 60% do 2030 r., W porównaniu z poprzednim celem 40%. Przypomnijmy, niemiecki koncern na początku tego miesiąca zwiększył planowane inwestycje w technologie cyfrowe i pojazdy elektryczne do 73 miliardów euro (86 miliardów dolarów) w ciągu najbliższych pięciu lat, z czego około 35 miliardów zostanie zainwestowanych w elektromobilność. VW planuje zbudować 1,5 miliona samochodów elektrycznych do 2025 roku.
Reuters, jk
Na skróty:
Informacje: Wiadomości| Sport| Gospodarka| thenews.pl| Euranet| IAR| Redakcja Katolicka
Rozrywka i kultura: Muzyka| Kultura| Teatr| Studio Reportażu| Polska Orkiestra Radiowa| Orkiestra Kameralna| Chór Polskiego Radia| Studia nagrań i koncertów| Bilety
Wiedza: Nauka i technologie | Historia | Szkolenia
Programy: Jedynka| Dwójka| Trójka| Czwórka| thenews.pl
Społeczności: Kontakt | Oceń nas!