Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Michał Bieńkowski 17.12.2021

Rośnie eksport mebli z Polski. Znaczący skok sprzedaży do USA

Sprzedaż polskich mebli w Stanach Zjednoczonych jest wyższa o 26 proc. niż przed rokiem. Według raportu wykonanego na zlecenie OIGPM polscy meblarze największe wzrosty wartości eksportu osiągnęli w Wielkiej Brytanii - 27 proc., Czechach - 17 proc., Niderlandach - 13 proc. i w Niemczech - 11 proc.

- To efekt współpracy Polskiej Fundacji Narodowej z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli - ocenił w wywiadzie Temistokles Brodowski z Polskiej Fundacji Narodowej.

- Wzrost sprzedaży w tym roku wyniósł 26 proc. - to oznacza, że sprzedaż polskich mebli w USA poszybowała w górę - powiedział PAP Brodowski. Zaznaczył, że dane te wynikają ze zleconego przez OIGPM raportu "Prognoza eksportu 2021" przygotowanego przez firmę B+R Studio Tomasz Wiktorski.

Przypomniał, że od kilku lat PFN wspiera promocję polskich mebli i designu polskich projektantów na amerykańskim rynku we współpracy z OIGPM. Polscy producenci mebli, w ramach projektu European Smart Design from Poland, wzięli udział w trzech edycjach prestiżowych targów meblarskich w High Point w Karolinie Północnej w Stanach Zjednoczonych, które odbyły się w jesienią 2020 r. oraz wiosną i jesienią 2021 r.

Polska tradycja

- Naszym celem nie jest po prostu promowanie produktów, ale przede wszystkim tradycji polskiego wzornictwa w wieloletnim wymiarze i na wielu polach. Upowszechniamy w ten sposób wizerunek Polski jako kraju z rozwijającą się gospodarką, atrakcyjnym dziedzictwem kulturowo-historycznym i miejsca przyciągającego uwagę inwestorów poszukujących - szczególnie w kryzysie - bezpiecznych rynków i wiarygodnych kontrahentów - powiedział prezes Polskiej Fundacji Narodowej Marcin Zarzecki.

Brodowski zaznaczył, że wymienione amerykańskie targi meblarskie mają 100-letnią tradycję i w każdej edycji koncentrują profesjonalistów, designerów, architektów wnętrz i handlowców ze wschodniego wybrzeża USA oraz największe firmy meblarskie z całego świata.

- Wydarzenie to jest obowiązkową pozycją w kalendarzu osób decydujących o wprowadzaniu mebli do sprzedaży w amerykańskich sieciach handlowych, dlatego udział w targach to ogromny potencjał biznesowy. Przygotowane przy wsparciu Polskiej Fundacji Narodowej stoisko na targach na ponad 300 m kw. powierzchni prezentuje ofertę polskich firm meblarskich oraz polskie wzornictwo - podkreślił.

- Obecność tam siedmiu polskich firm meblarskich pozwala na budowanie ich dobrych i długotrwałych relacji z biznesowymi partnerami oraz wzmacnia pozytywny wizerunek całego polskiego przemysłu meblarskiego i polskich projektantów w Stanach - dodał.

- Potencjał biznesowy targów w High Point to unikatowa możliwość wzmocnienia rozpoznawalności polskiej marki, bezpośrednie dotarcie do decydentów gospodarczych i politycznych, analityków biznesowych, inwestorów, architektów i konsumentów - stwierdził wiceprezes PFN Michał Góras. - Mamy nadzieję, że w dłuższej perspektywie polski sektor meblarski osiągnie wymierne efekty z naszej pomocy - dodał.

PFN przypomniała, że Stany Zjednoczone są światowym liderem w imporcie mebli, a w Polsce w branży meblarskiej pracuje obecnie około 200 tys. osób w ponad 28 tys. firm.

Czytaj także:


PolskieRadio24.pl/ PAP / mib