W perspektywie najbliższych lat strefa euro pozostanie największym rynkiem zbytu dla naszych produktów. Jednak sytuacja gospodarcza już zmusza polskie firmy do szukania nowych odbiorców m.in. w Afryce, Ameryce Południowej czy Wietnamie.
- W regionie Afryki Północnej nadal jest niespokojnie. Dlatego polski kapitał tam nie pójdzie, ale polskie towary mogą – mówi George Yacoub, z Katedry Arabistyki i Islamistyki Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego.
Libia została mocno zniszczona. Teraz cały kraj trzeba odbudować. Do tego potrzebne są materiały.
- Potrzebują tam wszystkiego, od mleka w proszku przez urządzenia sanitarne po glazurę – wyjaśnia specjalista.
Polskie firmy mogą także szukać swojej szansy w Algierii, Tunezji czy Arabii Saudyjskiej.
Więcej o możliwościach eksportowych dla polskich firm, a także o niechęci niektórych kierowców do OC, dowiesz się słuchając trójkowej audycji "Bardzo Ważny Projekt".