Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 29.08.2012

Fundusz Hipoteczny Dom wprowadzał klientów w błąd, zapłaci karę

Skierowana do konsumentów w podeszłym wieku i naśladująca urzędowy komunikat reklama Funduszu Hipotecznego Dom wprowadzała w błąd klientów.
Fundusz Hipoteczny DomFundusz Hipoteczny Dom zrzut z ekranu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na fundusz 30 tys. zł kary.

Zdaniem UOKiK seniorzy należą do konsumentów szczególnie narażonych na oddziaływanie nieuczciwych praktyk rynkowych. Badania opinii publicznej potwierdzają, że są zwykle bardziej podatni na perswazję i często nie są dobrze poinformowani o przysługujących im prawach.

- W latach 2009-2010 w urzędach pocztowych, klubach seniora oraz siedzibach Polskich Związków Emerytów, Rencistów i Inwalidów pojawiały się plakaty, które sprawiały wrażenie urzędowego komunikatu informującego o rencie hipotecznej przysługującej osobom urodzonym przed 31 grudnia 1944 roku. Tymczasem w rzeczywistości plakaty były reklamą jednego z produktów oferowanych przez Fundusz Hipoteczny DOM - napisano w komunikacie UOKiK.