Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Wiśniewska 21.10.2014

Raport: Internet Media Services już na rynku głównym GPW

Grupa Kapitałowa Internet Media Services 20 października 2014 roku udanie zadebiutowała na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Wcześniej – od początku 2012 roku – notowana była w alternatywnym systemie obrotu NewConnect.
Giełda Papierów Wartościowych w WarszawieGiełda Papierów Wartościowych w Warszawie materiały prasowe, GPW

Emitent to krajowy lider w świadczeniu wyspecjalizowanych usług w zakresie marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży – dziedzinie polegającej na wykorzystaniu odpowiednich bodźców dźwiękowych, wizualnych i zapachowych w celu wywołania oczekiwanych reakcji u klientów. Działania Grupy skupiają się na trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego:

  • audiomarketingu – przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych,
  • videomarketingu – produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na ekranach plazmowych,
  • aromarketingu – dobór, przygotowanie i dystrybucja kompozycji zapachowych oraz instalacja i dzierżawa systemów aromarketingowych.

Ponadto, od drugiego kwartału bieżącego roku IMS prowadzi działalność eventowo-promocyjną.

Rosnące z okresu na okres przychody ze sprzedaży

Obecnie Grupa Kapitałowa Internet Media Services świadczy swoje usługi w ponad 8 tys. lokalizacjach. Ta liczba jednak systematycznie rośnie, co bezpośrednio wpływa na rosnące z okresu na okres przychody ze sprzedaży. Co warto zaznaczyć, ponad połowa przychodów Grupy osiąganych jest z usług abonamentowych, które ze względu na swój charakter (kilkuletnie kontrakty, wykonywane za stałą miesięczną opłatą), stanowią stabilne i względnie przewidywalne źródło dochodów Emitenta. Ponadto, udana kontrola kosztów operacyjnych pozwoliła na istotne w porównaniu do poprzednich okresów zwiększenie zysków Grupy. W pierwszym półroczu bieżącego roku rentowność sprzedaży była na stosunkowo wysokim poziomie 17 proc., a rentowność EBIT bliska 21 proc. Dzięki wysokim dodatnim przepływom z działalności operacyjnej, Spółka utrzymuje przy tym wysoki stan środków pieniężnych, jednocześnie zmniejszając systematycznie wartość zadłużenia czy realizując program skupu własnych akcji i wypłacając dywidendę.

Grupa Kapitałowa IMS planuje ekspansję zagraniczną
Dynamiczne zwiększenie liczby obsługiwanych lokalizacji na rynku polskim to jednak nie jedyne plany Emitenta na najbliższe lata. Grupa Kapitałowa IMS zakłada także ekspansję zagraniczną, a jednym z jej celów strategicznych jest zdobycie pozycji lidera w branży w całej Europie. Zgodnie z prognozami Zarządu w tym roku skonsolidowane przychody Emitenta wzrosną o 15 proc. do kwoty 36 mln zł, wynik EBIT poprawi się o 33 proc. do poziomu 6,9 mln zł, natomiast zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej będzie równy 5,2 mln zł, czyli o ok. 1,5 mln zł więcej niż w roku ubiegłym.

Jak duża jest wartość i potencjał rynku, na którym działa Grupa Emitenta? W jakim tempie może rozwijać się w najbliższych latach? Czy duża jest na nim konkurencja? Jakie przewagi ma Internet Media Services? Czy realizacja opublikowanych prognoz finansowych nie jest zagrożona? Jaka jest sytuacja majątkowa i finansowa Spółki? Czy Spółka ma szansę wyróżnić się wśród kilkuset pozostałych firm notowanych na polskiej giełdzie? Na te i wiele innych pytań próbuje znaleźć odpowiedź raport analityczny SII dostępny na stronie www.sii.org.pl.

/