Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
ISBnews
Anna Borys 24.02.2017

LPP ws. dywidendy za 2016 rok : zysk jest wystarczający

Zysk netto LPP za 2016 r. jest wystarczający do wypłaty dywidendy i spółka zamierza się nim podzielić z akcjonariuszami, poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz.
LPP, ReservedLPP, Reserved LPP, materiały prasowe

- Dywidenda jest wypłacana z zysku LPP S.A. Zysk, który jest w spółce matce jest wystarczający do wypłaty dywidendy - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.

Lutkiewicz potwierdził, że spółka jest skłonna kontynuować wypłatę dywidendy także za 2016 r., choć w tej chwili nie ma decyzji co do konkretów.

 W ujęciu jednostkowym zysk netto LPP w  2016 r. wyniósł 280,44 mln zł wobec 344,35 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu skonsolidowanym w ub.r. spółka miała 175,94 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 351,32 mln zł zysku rok wcześniej.

 LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.). Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

LPP celuje we wzrost marży brutto do 52-53% w 2017 r.

Cel LPP na 2017 r. to marża brutto na sprzedaży w przedziale 52-53% wobec 48,8% w całym 2016 r. i 50,8% w samym IV kw., poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz.

- Cele na 2017 to m.in. utrzymanie pozytywnej dynamiki sprzedażowej w ujęciu like-for-like i poprawa marży brutto - celujemy w przedział 52-53%, czyli lepiej niż w 2016 r. - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.

 Wcześniej wyjaśnił, że marża w IV kw. wyniosłaby 57,7%, gdyby nie transakcja sprzedaży starych kolekcji. W grudniu 2016 r. miała miejsce sprzedaż zapasów o wartości 138 mln zł za 26 mln zł. Nabywcą była międzynarodowa firma specjalizująca się w handlu odzieżą posezonową. Zapasy będą sprzedawane na rynkach, na których LPP nie prowadzi działalności.

 Lutkiewicz powiedział także, że na marżę w ubiegłym roku negatywny wpływ miało zamknięcie marki Tallinder i "nie tak dobra jak życzyłaby sobie spółka" kolekcja wiosenno-letnia.

- Inwestycje, które czynimy w dział produktowy i to co zrobiliśmy w 2016 r. to podstawa, by w w kolejnych kwartałach dostarczać coraz lepsze wyniki - podsumował Lutkiewicz.

 LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.). Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

ISBnews, abo