Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Anna Wiśniewska 19.04.2017

Udany debiut sieci supermarketów Dino na warszawskiej giełdzie

Na rynku głównym warszawskiej giełdy zadebiutowały akcje sieci supermarketów Dino. Wartość oferty wyniosła aż 1 miliard 650 milionów złotych. To druga pod względem wielkości oferta spółki prywatnej w historii naszego parkietu oraz największa oferta publiczna w Polsce od grudnia 2013 roku.
Wideo
  • O giełdowym debiucie Dino Polska mówili portalowi gospodarka.polskieradio.pl: Witold Słowik, wiceminister rozwoju i prezes spółki Szymon Piduch (Sylwia Zadrożna, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Posłuchaj
  • O giełdowym debiucie Dino Polska mówili portalowi gospodarka.polskieradio.pl: Witold Słowik, wiceminister rozwoju i prezes spółki Szymon Piduch (Sylwia Zadrożna, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Zainteresowanie ofertą czterokrotnie przewyższyło podaż - mówił obecny na debiucie Witold Słowik, wiceminister rozwoju - a to znak, że giełda jak źródło kapitału dla naszych firm, jako motor naszej gospodarki ma jeszcze ogromny potencjał.

Ambitne plany rozwoju

Dino Polska ma ambitne plany rozwoju. Jak mówi prezes Szymon Piduch, do roku 2020 sieć chce podwoić liczbę swoich sklepów. Chce być też obecna w całym kraju, a nie tylko na Zachodzie jak obecnie. Na koniec 2016 spółka miała 628 sklepów. 

Debiut Dino Polska był piątym debiutem na rynku głównym w bieżącym roku. 

Na otwarciu akcje zyskały blisko 8 proc.

Na otwarciu akcje, które w ofercie były sprzedawane inwestorom instytucjonalnym po 34 złote i 50 groszy, a indywidualnym po 33 złote i 50 groszy - zyskały blisko 8 procent i kosztowały 36 złotych i 15 groszy. W dalszej części notowań zyskiwały już kilkanaście procent.

Sylwia Zadrożna