Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 21.08.2012

Czy to już koniec Facebooka?

Ceny akcji Facebooka od momentu debiutu giełdowego spadły blisko o połowę.
Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjnePrzemysław Goławski/polskieradio.pl

Podczas debiutu tego największego internetowego portalu społecznościowego na świecie jego wartość została wyceniona na blisko 100 miliardów dolarów Analityk Marek Zuber wraz z wieloma innymi ekspertami zastanawiał się wtedy, skąd brała się tak wysoka wycena. W jego opinii, była to sprzedaż totalnie optymistycznej wizji.

- Obecnie mamy do czynienia z urealnieniem tego, co dzisiaj ta firma naprawdę sobą reprezentuje - dodał analityk.

Marek Zuber nie zgadza się z opiniami, że obecne spadki notowań akcji Facebook'a oznaczają koniec tego portalu. W jego opinii, przed Facebookiem jeszcze wiele lat działania. Choć - jak zaznacza - na rynku może pojawić się coraz więcej tego typu firm. Facebook wciąż jest bardzo popularny zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na całym świecie. Liczba jego użytkowników wynosi ponad 950 milionów. Inwestorzy mają jednak wątpliwości, czy popularność portalu da się przełożyć na jego zyski i to właśnie jest głównym powodem spadku cen akcji Facebooka.