Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Komputer w Firmie
Rodo Rodo 03.09.2012

Małe firmy nie potrafią promować się w Internecie

Jak podaje GUS, tylko 60 proc. oraz niewiele ponad 80 proc. firm z polskiego sektora MSP uruchomiło własną stronę WWW. Jeszcze mniejsza liczba przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci.
Małe firmy nie potrafią promować się w InternecieGlow Images/East News

Na pytanie dlaczego małe i średnie polskie firmy nie wykorzystują Internetu do pozyskiwania nowych klientów i jak mogą to zmienić nowoczesne narzędzia marketingu online, odpowiadają eksperci z wchodzącej na polski rynek kalifornijskiej agencji ReachLocal. Według ekspertów ReachLocal, wśród firm z sektora MSP nadal pokutuje błędne przekonanie, że marketing internetowy to rozwiązanie tylko dla największych graczy.


  • W konsekwencji, według danych GUS zawartych w raporcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorstw (Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Warszawa 2011), zaledwie 60 proc. małych oraz ponad 81 proc. średnich firm zainwestowało w swoją stronę www.

  • Natomiast według badań przeprowadzonych przez IAB Europe we współpracy z TNS i Google, nawet do 50 proc. Polaków - także przed dokonaniem zakupu produktu w standardowym sklepie - poszukuje informacji na jego temat w sieci.

„Już od jakiegoś czasu mówi się o tym, że istnienie osobnej grupy zwanej „internautami”, to mit. Obecnie ponad 12 milionów Polaków traktuje Internet jako podstawowe źródło informacji, a 8,3 miliona poszukuje w sieci informacji o produktach i usługach – Jeśli przedsiębiorcy z sektora małych i średnich firm chcą zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów jako wiarygodni dostawcy produktów i usług, muszą umiejętnie inwestować w marketing internetowy, aby trafić do tej grupy klientów, która faktycznie jest zainteresowana ich ofertą” – mówi Michael Kline, prezes ds. strategii i dyrektor sprzedaży regionalnej ReachLocal.

Jak wskazują eksperci ReachLocal, nowoczesne rozwiązania z zakresu marketingu internetowego dla sektora MSP, z których korzystają ich klienci na całym świecie, nie tylko pomagają wpłynąć na poprawę wyników wyszukiwania firmy w sieci (jak większość dostępnych obecnie narzędzi), ale także na bieżąco umożliwiają optymalne wykorzystanie nakładów reklamowych ponoszonych przez firmę. By to osiągnąć, specjaliści ReachLocal wprowadzają na polski rynek unikatową platformę marketingu online o nazwie ReachSearch. Celem kampanii prowadzonej przy pomocy ReachSearch jest osiągnięcie jak największej liczby kontaktów potencjalnych klientów z firmą (a nie tylko samą witryną), poprzez m.in. wykonanie telefonu, wypełnienie przez nich formularza kontaktowego lub dokonanie zakupu.


  • Unikalnym aspektem kampanii ReachSearch jest także możliwość monitorowania rozmów telefonicznych prowadzonych pomiędzy potencjalnym klientem a firmą, wypełnianych przez klienta formularzy na stronie internetowej firmy oraz wysyłanych przez niego e-maili. Ponadto ReachSearch po raz pierwszy w Polsce przyporządkowuje do kampanii każdego przedsiębiorcy osobistego doradcę, który nie tylko na poziomie przygotowania, ale też w trakcie trwania kampanii wpływa na jej kształt.