Najlepsze okładki bywają nie mniej słynne niż same nagrania. Reprodukcja obrazu "White Light " Jacksona Pollocka na albumie "Free Jazz" Ornette'a Colemana sprowokowała w początkach lat 60. burzliwą dyskusję. Zdjęcia z płyt Milesa Davisa czy Johna Coltrane’a stały się prawdziwymi ikonami, a estetyka albumów ECM-u w nierozerwalny sposób łączyła się z samą muzyką.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Jazzu ogłosiliśmy zatem plebiscyt na najciekawsze, najsłynniejsze, najpiękniejsze w historii okładki płyt jazzowych. Mogli Państwo wybrać dziesięć okładek zasługujących na największe uznanie. Dziękujemy wszystkim, którzy oddali swój głos!
Czy wygrały dzieła słynnego duetu Reid Miles/Francis Wolff odpowiedzialnego za charakterystyczną szatę graficzną wytwórni Blue Note czy też niepodrabialne projekty Marka Karewicza dla serii Polish Jazz? A może estetyczne propozycje Winter&Winter lub też surowa poetyka Petera Brötzmanna?
O najciekawszych, Państwa zdaniem, okładkach – oraz ich projektantach! – opowiemy na antenie Dwójki dziś wieczorem. Prezentacja wyników plebiscytu będzie zwieńczeniem obchodów Międzynarodowego Dnia Jazzu w Dwójce.
Na audycję zapraszają Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński.
30 kwietnia (środa), godz. 22.00-01.00
jamsession@polskieradio.pl
facebook.com/improwizowane
Na kolejnych stronach zobaczysz okładki płyt, które brały udział w plebiscycie.