Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Agata Mrózek 04.01.2011

Nie skrywaj krągłości we własnej sypialni

O tym, że naprawdę warto doceniać piękno krągłości, można przekonać się na castingu "Grube jest piękne", który potrwa do 9 stycznia w Warszawie.
Fernando Botero na tle swych pracFernando Botero na tle swych pracfot. PAP/EPA/SZILARD KOSZTICSAK

Zapraszamy wszystkie osoby, które czują się większe, puszyste, szersze, grubsze, duże… Tym samym: wyjątkowe – zachęca reżyser Agnieszka Błońska, organizatorka castingu „Grube jest piękne”. Wyłoni on osoby, które wystąpią w spektaklu zainspirowanym twórczością kolumbijskiego malarza i rzeźbiarza Fernando Botero, który z lubością przedstawia w swoich pracach puszyste kształty.

Celem castingu nie jest weryfikacja aktorskich umiejętności kandydatów. – Wspólnie z Pawłem Dobrowolskim, opiekunem literackim projektu, wybierzemy osoby, z którymi będziemy czuć się dobrze, które będą czuć się swobodnie przy nas. Takie, które nie boją się o sobie mówić, nie boją się poruszać trudnych tematów, mają poczucie humoru – wylicza Agnieszka Błońska.

– Praca z tymi osobami będzie nieprzewidywalną przygodą. Nie ma gotowego scenariusza. To nie jest praca nad sztuką, która istnieje. Ci ludzie staną się narracją tej pracy, więc muszą być naprawdę otwarci – przekonuje gość „Stacji Kultura”.

Agnieszka Błońska jest przekonana, że teatr nie powinien zajmować się tylko i wyłącznie rozrywką, ale także trudnymi tematami, jak otyłość, nadwaga, starość. – Po co robić teatr, który o niczym nie mówi? Który o niczym nie traktuje? – pyta retorycznie.

– Wierzę, że teatr społeczny ma sens. To zadawanie trudnych pytań, mierzenie się z problemami, które dotyczą wszystkich – tłumaczy gość „Stacji Kultura”. – Jestem jednak sceptyczna wobec przekonania, że projekt dokona rewolucji w postrzeganiu kanonu piękna przez społeczeństwo – przyznaje.

Castingi odbędą się w Instytucie Teatralnym w Warszawie, 4, 5, 7, 8 i 9 stycznia.

Aby dowiedzieć się więcej kliknij ikonę dźwięku w boksie "Posłuchaj" po prawej stronie.


Am