Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Jakub Wacławski 07.04.2014

Cyfrowe Radio – więcej niż radio

W ciągu ostatnich lat nic tak nie wzbudza emocji, jak dyskusja o przyszłości rynku medialnego. Po raz kolejny w Poznaniu odbywają się Targi Media Expo.
Cyfrowe Radio  więcej niż radioPR24/PJ
Posłuchaj
  • 09.04.14 Jan Dworak „Polskie Radio tworzy ofertę dla przyszłych odbiorców radia cyfrowego (…)”

Poznań Media Expo 2014 stanowią okazję do popularyzacji zalet i nowych możliwości radiofonii cyfrowej, planów jej rozwoju, a także do dyskusji o ryzykach towarzyszących przedsięwzięciu.

Nowe technologie, usługi naziemnej telewizji

Pierwszy dzień poznańskiej konferencji przebiegać będzie pod hasłem przyszłości telewizji naziemnej w Polsce. Konferencja w stolicy Wielkopolski potrwa dwa dni, 9 i 10 kwietnia.

- Pierwsza część konferencji dotyczyła tzw. drugiej dywidendy czyli zagospodarowania pasma. Wspólnie zastanawiamy się nad koncepcją przeznaczenia; telewizja naziemna czy Internet. Ostateczne rozstrzygnięcie odbędzie się w Genewie - powiedziała Katarzyna Twardowska , rzecznik KRRiTV.

Radio przyszłości

Drugi dzień  konferencji w całości zostanie poświecony radiu. Tematem przewodnim będzie „Radio cyfrowe - więcej niż radio”.

- Na proces przyszłości radia cyfrowego chcemy spojrzeć pod różnym kątem. Interesują nas rozwiązania technologiczne oraz usługi jakie daje nam radio cyfrowe – dodała Katarzyna Twardowska.

- Polskie Radio tworzy ofertę dla przyszłych odbiorców radia cyfrowego. Zastanawiamy się nad tym jak zachęcić słuchaczy do kupowania nowych odbiorników. Bez takich odbiorników radio cyfrowe nie będzie miało słuchaczy, a bez nich programów - powiedział Jan Dworak , przewodniczący KRRiTV.

Stolica wielkopolski stała się najważniejszym miejscem dla branży medialnej. Organizatorami wydarzenia jest Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie.

PR24/Paulina Olak