Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Mateusz Rekłajtis 15.06.2014

Religia mówi językiem popkultury

Ulicami Warszawy przeszedł Marsz dla Jezusa. Celem marszu była promocja wartości łączących chrześcijan wszystkich wyzwań.
Religia mówi językiem popkulturyflickr/ryan Kunkleman
Posłuchaj
  • 14.06.14 Marta Brzezińska „Polacy coraz częściej szukają informacji o Kościele i wierze w Internecie (…)”

Tegoroczny pochód ma zwrócić uwagę na potrzebę prowadzenia moralnego życia poświęconego Bogu. Marsz organizowany jest w ramach Festiwalu Nadziei – dwudniowej imprezy kulturalno-ewangelizacyjnej.

ks.
ks. Tomasz Moch; foto: PR24/MR

Radosne spotkanie z Bogiem

Marsz dla Jezusa to okazja do wspólnego uwielbienia Boga wykraczającego ponad tradycje i podziały. Pochodom będzie towarzyszyła radosna muzyka i tańce.

– Zawsze nośnikiem ewangelii jest konkretny człowiek. Całe doświadczenie Boga, które nosimy w sobie jest ogromną radością i świadectwem życia. Dlatego tam, gdzie człowiek spotyka się z drugim człowiekiem, tam jest szansa na głoszenie ewangelii. Wiara zradza się w najgłębszym doświadczeniu człowieka. I choć człowiek jest powołany do radości i może żyć radością chrześcijańską wcale nie oznacza, że nie będzie przeżywał trudności i smutku – powiedział ks. Tomasz Moch.

Wiara w sieci

Nowoczesna ewangelizacja korzysta z masowych środków przekazu. Coraz częściej portale społecznościowe pomagają w organizacji spotkań z duchownymi i innymi wyznawcami. Marsz dla Jezusa jest jedną z wielu inicjatyw wykorzystujących środki popkultury do promowania religii.

– Nauka Chrystusa nie jest niczym łatwym. Inicjatywa marszu jest bardzo dobrym pomysłem i sposobem na to, by radośnie manifestować naszą wiarę. Internet jest wykorzystywany jako pomoc duszpasterska. Polacy bardzo często szukają treści religijnych w sieci. Hasła takie jak Bóg, religia, duchowość i wiara są jednymi z najczęściej wpisywanymi w wyszukiwarkę. Internet jest dobrym miejscem dawania świadectwa i miejscem spotkania z Bogiem – podkreśliła Marta Brzezińska-Waleszczyk, publicystka.

PR24/MR