Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Mateusz Rekłajtis 31.07.2014

Spokojny turysta ubezpieczony

Wykupując wycieczkę w biurze podróży warto rozważyć odpowiednie ubezpieczenie. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której stracimy pieniądze, jeśli będziemy musieli zrezygnować z wyjazdu.
Spokojny turysta ubezpieczonyflickr/Ken Teegardin
Posłuchaj
  • Aleksandra Łukasiewicz: „Warto mieć zaufanego agenta ubezpieczeniowego. Nie będzie miał pokusy wprowadzenia nas w błąd, bo utraciłby stałego klienta”

Ubezpieczenie może obejmować zdarzenia losowe, takie jak choroba, wypadek lub śmierć osoby bliskiej. Taką polisę można wykupić zarówno w biurze podróży, jak i w towarzystwie ubezpieczeniowym.

– Co ważne, takie oferty towarzystw ubezpieczeniowych obejmują nie tylko wyjazdy przez biura podróży, ale także organizowane samodzielnie, na przykład przelot lub wykupienie hotelu. Również na portalach służących do rezerwacji pokoi hotelowych często jest opcja „z możliwością odwołania” – powiedziała w PR24 Aleksandra Łukasiewicz, ekspert ds. ubezpieczeń.

Zakres ubezpieczenia

Nie każde ubezpieczenie zapewnia stuprocentową gwarancję, że w przypadku rezygnacji z wyjazdu odzyskamy wpłacone pieniądze. Polisy różnią się zakresem sytuacji, w której koszty zostaną nam zwrócone.

– Na przykład, może się okazać, że choroba jest zdefiniowana jedynie jako przypadek wymagający hospitalizacji. Trzeba również sprawdzić, w jakim terminie i w jaki sposób należy poinformować towarzystwo ubezpieczeń o zaistniałej sytuacji. Może się okazać, że dzień lub dwa na to, żeby się zgłosić i dostarczyć dokumentację potwierdzającą przyczyny, dla których nie mogliśmy wyjechać – podkreślała Aleksandra Łukasiewicz, Gość PR24.

AM