Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Michał Skrzesiński 25.01.2016

Prof. Sylwia Sysko-Romańczuk o reformie szkolnictwa

Gość Polskiego Radia 24 prof. Sylwia Sysko-Romańczuk, ekspert ds. edukacji ze Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ekspert Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego mówiła w Polskim Radiu 24 o reformie szkolnictwa. W szczególności komentowała projekt poselski PiS pozwalający rodzicom dokonać wyboru wieku dziecka, w którym rozpoczyna edukację w szkole.
prof. Sylwia Sysko-Romańczuk, ekspert ds. edukacjifot.Klub Jagielońskiprof. Sylwia Sysko-Romańczuk, ekspert ds. edukacji/fot.Klub Jagieloński
Posłuchaj
  • 25.01.16 Prof. Sylwia Sysko-Romańczuk: „Reforma szkolnictwa to wyzwanie ponadpartyjne (…)”.

Nie ma optymalnego startu edukacyjnego dzieci. W większości krajów maluchy rozpoczynają naukę w wieku 6 lat. Są również kraje jak Irlandia Północna czy Holandia, gdzie do szkoły idą 4-latkowie.

– Nie jest dogmatem wiek rozpoczęcia nauki w szkole. Jest to jednak konwencja. Nie jest problemem więc to, w jakim wieku pójdzie się do szkoły. Problem polega na tym, że projekt poselski PiS nie odpowiada na jakiekolwiek cele i strategie polityki edukacyjnej. Niemniej wartością jest to, że jako rodzice możemy decydować o tym, kiedy nasze dzieci pójdą do szkoły. Nie oznacza to, że nie spowoduje to „bólu głowy” – powiedział gość Polskiego Radia 24.

Konsekwencją swobodnego wyboru wieku rozpoczęcia nauki w szkole przez dzieci może być edukacja dwóch prędkości – ostrzegała prof. Sylwia Sysko-Romańczuk.

– Będą musiały istnieć dwie podstawy programowe – dla dzieci, które będą rozpoczynają naukę w wieku 6 i 7 lat. Może to spowodować obniżenie jakości systemu edukacyjnego – utrzymywała ekspert.

Z prof. Sylwią Sysko-Romańczuk rozmawiał Krzysztof Grzybowski.

Polskie Radio 24/dds


tagi: