Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Mateusz Rekłajtis 08.09.2016

Pogotowie Konsumenckie: prawa konsumenta w podróży

Opóźniony lub odwołany lot, zniszczony lub zagubiony bagaż – to sytuacje, które mogą się zdarzyć m.in. pasażerom linii lotniczych. O prawach jakie mają pasażerowie nie tylko w samolocie mówili w Polskim Radiu 24 Aleksandra Dunajewska (Federacja Konsumentów) i Dominik Sipiński (Polityka Insight).
Posłuchaj
  • 08.09.16 Aleksandra Dunajewska: „Gdy lot zostaje odwołany, w pierwszej kolejności należy skontaktować się z przewoźnikiem i dowiedzieć się jakie jest przewidywane dalsze postępowanie”.
Czytaj także

Jak podkreśliła Aleksandra Dunajewska, gdy lot zostaje odwołany, w pierwszej kolejności należy skontaktować się z przewoźnikiem i dowiedzieć się jakie jest przewidywane dalsze postępowanie. - W tej sytuacji przewoźnik powinien zaproponować nam zwrot ceny biletu albo zmianę sposobu naszej podroży, czyli np. przebukować bilety na inny dogodny lot. Pasażerowie mają też prawo do opieki w trakcie oczekiwania na kontynuację swojej podróży – wyjaśniła Dunajewska.

Dominik Sipiński odniósł się z kolei, do sytuacji sprzed kilku lat gdy wybuchł wulkan, który sparaliżował niebo nad Europą. – Pasażerowie jednej z linii utknęli wtedy w Portugalii na kilka dni i jedna z pasażerek pozwała przewoźnika o to, że nie zapewnił zakwaterowania i tę sprawę wygrała – podkreślił. - Sąd uznał, że była to nadzwyczajna okoliczność i że choć odszkodowanie się nie należy, to zakwaterowanie owszem – podsumował.

Więcej w całej rozmowie.

Gospodarzem audycji był Dominik Olędzki.

Polskie Radio 24/pr

__________________

Data emisji: 08.09.16

Godzina emisji: 21:33